قزوین- در جلسه ای که با حضور مدیر عامل سازمان آتش نشانی قزوین و مدیران روابط عمومی نهادهایی مانند دانشگاه علوم پزشکی قزوین، شهرداری و آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، این دستگاه ها جهت کاهش حوادث چهارشنبه سوری در قزوین اعلام آمادگی کردند.

دستگاه های مختلف قزوین برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری اعلام آمادگی کردند

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل ذوالقدر، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین صبح شنبه در جمع تعدادی از مدیران روابط عمومی دستگاه های مختلف خدمت رسان در قزوین با بیان اینکه حوادث چهارشنبه اخر سال باعث معلولیت های فراوانی در جامعه می شود، اظهار کرد: حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه سوری سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ رشد قابل توجهی داشته است و آگاه سازی جوانان و نوجوانان بخصوص در طی سال تحصیلی می تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

وی به صدمات روحی و روانی این حوادث که افراد مختلف را در جامعه تحت تأثیر قرار می دهد اشاره کرد و گفت: در بحث فرهنگی برای برخورد با این حرکات حادثه ساز باید اقدام جدی صورت گیرد.

ابوالفضل ذوالقدر، مدیر عامل سازمان آتش نشانی قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: در هفته آخر سال و با هدف آمادگی حوادث احتمالی، ۳۵ دستگاه خودرو آتش نشانی و ۱۶۰ نیروی کارآمد در حالت آماده باش هستند.

 وی با اشاره به اینکه پنج خودرو در سطح شهر به صورت نامحسوس انجام وظیفه خواهند کرد گفت: ۲۵۰ گرم مواد منفجره می‌تواند به طور کامل یک ساختمان ۸۰ متری را تخریب کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، ادامه داد: علاوه بر خدماتی که مسئولان و دست اندرکاران باید انجام دهند، مردم نیز لازم است با  مشارکت و همکاری خود  در کاهش حوادث نقش خود را ایفا کنند.

ذوالقدر گفت: عده زیادی از کسانی که در حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیده یا فوت می کنند ممکن است در آینده از فرهیختگان و افراد نخبه ی کشوری باشند که در این مراسم نابه هنجار استعدادهای آنهاشکوفان نخواهد شد.

مدیر کل مرکز آموزشی درمان شهید رجایی هم در این جلسه اعلام کرد که این مرکز  برای درمان آسیب دیدگان احتمالی در حوادث چهارشنبه سوری آمده است و بخش های اورژانس، سوختگی و اتاق عمل در این مدت برای رسیدگی به مصدومان و مجروحان آماده باش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.