تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تامین برق، نیاز حیاتی بخش صنعت و تولید استان است، گفت: نیاز برق استان در افق ده ساله، دو هزار مگاوات است که باید برای تولید آن برنامه‌ریزی کنیم.

برق، نیاز حیاتی صنایع آذربایجان‌شرقی/ باید دو هزار مگاوات برق تولید کنیم

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل جبارزاده در دیدار با مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، اظهار داشت: در دولت گذشته به دلایل مختلف، هیچ سرمایه‌گذاری در صنعت برق استان انجام نشده بود و در بحث تامین برق صنایع مشکل داشتیم.

وی افزود: در جریان زلزله ارسباران نیز تمام موجودی انبارهای برق استان مصرف شده بود و علی‌رغم اینکه مسئولان وقت قول داده بودند که تجهیزات مورد نیاز را جبران کنند اما کار خاصی صورت نگرفت.

جبارزاده گفت: در این شرایط عملا توان پشتیبانی شرکت‌های برق استان گرفته شده بود و آینده خوبی برای صنعت برق استان متصور نبود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در آغاز به کار دولت یازدهم، وضعیت برق استان را به وزیر نیرو گزارش دادیم و نیازهای استان را اعلام کردیم که خوشبختانه تاکنون کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های جدید در استان ضروری است، افزود: تولید برق استان در حال حاضر برای تامین نیازها کافی نیست و افزایش ظرفیت تولید باید هرچه زودتر عملیاتی شود.

جبارزاده همچنین با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط شرکت‌های تولید و توزیع برق استان، خواستار تجهیز انبارهای برق و حمایت ویژه از این شرکت‌ها از نظر نیروی انسانی شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات حسین صبوری، مدیرعامل پیشین شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، برای افشین روشن میلانی، مدیرعامل جدید این شرکت آرزوی موفقیت کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) نیز در این دیدار گفت: اتحاد مدیریتی و همدلی و هم‌افزایی مدیران اجرایی در استان آذربایجان شرقی و حساسیت ویژه مدیریت ارشد استان نسبت به مسائل صنعت برق در سطح کشور نمونه است.

آرش کردی افزود: در شرایطی که دولت با محدودیت شدید منابع مالی مواجه است، بهترین راه برای توسعه شبکه برق، استفاده از فاینانس و جذب سرمایه‌گذاری است که استان آذربایجان شرقی در این زمینه نیز از استان‌های موفق است.

به گفته وی، همسایگی با چند کشور از جمله مزیت‌های این استان است که می‌تواند در توسعه صنعت برق کشور نیز موثر باشد، اما تاکنون این ظرفیت، مغفول مانده است.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: شبکه برق آذربایجان، یک شبکه حاشیه‌ای در شمال کشور نیست، بلکه می‌تواند به یک شبکه تبادلی در سطح منطقه تبدیل شود که لازمه آن وجود زیرساخت‌های قوی و پایدار است.

کردی با بیان اینکه اهمیت برق در زندگی مردم قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، افزود: حوادث اخیر خوزستان و شمال کشور نشان داد که اگر توجه ویژه و کلان به صنعت برق نشود کانون‌های بحرانی بالقوه زیادی در کشور داریم.

وی همچنین از کاهش ۴ درصدی تلفات شبکه برق کشور و افزایش تولید برق در سه سال گذشته خبر داد و گفت: دولت یازدهم در شرایط سخت و بحرانی، واقعا کارهای بزرگی کرده، اما عملکرد آن به خوبی انعکاس نیافته و در رسانه‌ها و افکار عمومی مظلوم واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.