ساری- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: وجود ظرفیت های گردشگری در مازندران فرصتی برای بهره گیری از تجربیات دیگر کشورها فراهم می آورد.

همنشینی کوه، جنگل و دریا زیبایی فوق العاده ای به مازندران داده است

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: سایت وستمین با سابقه دو هزار ساله بزرگترین شهر کشف شده دوره پارتی در استان است.

دلاور بزرگ نیا ظهر شنبه در نشست فعالان اقتصادی که سفیر فنلاند نیز در آن حضور داشت، با بیان اینکه سایت وستمین با سابقه دو هزار ساله بزرگ ترین شهر کشف شده دوره پارت ها در فلات ایران است، اظهار کرد: مازندران استان تاریخ، فرهنگ و طبیعت سحرانگیز است و پیش از ورود آریایی ها متمدن شده است.

وی با بیان اینکه سکونت گاه های بشری نزدیک به ده هزار سال پیش در غارهای هوتو، کمربند و گمیشان شاهدی بر سابقه تمدنی استان است، افزود: همنشینی کوه، جنگل و دریا زیبایی فوق العاده ای به مازندران داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: جنگل های پهن برگ و باستانی با قدمت ۲۰ میلیون ساله یکی از جاذبه هایی است که می تواند برای گردشگران و طبیعت گران دیگر کشورها بسیار دیدنی باشد.

وی با بیان اینکه ۵۲ اثر از آثار صنایع دستی استان نشان مرغوبیت ملی و حتی جهانی در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) را دارند، ادامه داد: ما یکی از بزرگ ترین بازارهای صنایع دستی را داریم اما در معرفی و ارائه این محصولات هنوز نوپا هستیم.

بزرگ نیا با اشاره به اینکه نیمه جنوبی البرز قابلیت گردشگری زمستانی دارد، گفت: خوشحال می شویم از تجربیات کشور فنلاند در این زمینه و سرمایه گذاری آن ها در این حوزه بهره مند شویم.

تبادل تجربیات نتایج خوبی به همراه خواهد داشت

هاری کمرانین، سفیر فنلاند هم در این نشست به توانمندی های کشورش در فناوری سلامت و ساختن بیمارستان اشاره و اظهار کرد: برخی از شرکت های ما در زمینه فناوری سلامت در ایران حضور دارند، از جمله شرکتی که دستگاه های اشعه ایکس با اسکن سه بعدی از فک تولید می کند.

وی با بیان اینکه مایل است بداند شرکت های ایرانی چه مواردی را برای عرضه به کشور آن ها دارند، گفت: امسال چند هیات استانی اتاق بازرگانی ایران برای بازدید به فنلاند آمده اند و این امر مستقیما شرکت ها را به یکدیگر وصل خواهد کرد و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.