اصفهان- شهردار اصفهان گفت: رسانه ها باید تلاش کنند با فرهنگ سازی مردم را با درختان آشتی دهند تا آنها کاشت و حفظ درختان را امری واجب بدانند.

مردم باید کاشت و حفظ درختان را امری واجب بدانند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،مهدی جمالی نژاد ظهر شنبه در آیین درختکاری ویژه اصحاب رسانه و روابط عمومی های شهر اصفهان که به یاد شهید عرصه روابط عمومی و رسانه «شهید محسن خزایی» برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال در راستای توسعه حجمی فضای سبز۵۵۰ هزار اصله درخت در شهر اصفهان کاشته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه درختکاری مهمترین عامل در تلطیف هوای شهر است، اگر هر شهروند اصفهانی یک درخت بکارد، در واقع ۲ میلیون درخت در شهر اصفهان کاشته می شود.

شهردار اصفهان با اعلام اینکه در هفته درختکاری ۳۰۸ هزار اصله درخت در سطح شهر اصفهان کاشته شد، اظهارکرد: در هفته جاری نیز ۲۰۸ هزار اصله درخت از سوی شهرداری اصفهان، ۷۰ هزار اصله درخت نیز به درخواست مردم در باغچه های منازل و ۳۰ هزار اصله به درخواست پادگان ها کاشته شد.

وی با بیان اینکه استفاده از گونه های مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم اصفهان با توجه به وضعیت کمبود آب در شهر مورد تاکید مدیریت شهری اصفهان می باشد، ادامه داد: رسانه ها باید تلاش کنند با فرهنگ سازی مردم را با درختان آشتی دهند تا آنها کاشت و حفظ درختان را امری واجب بدانند.

جمالی نژاد با اشاره به کاشت ۲۰۰ اصله نهال توسط اهالی رسانه اصفهان در محل ورودی نمایشگاه  بزرگ اصفهان، اعلام کرد: فضای نمایشگاه ۱۷ هکتار است که ۵ هکتار از فاز اول آن به فضای سبز اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.