تبریز-در سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی وعده‌هایی داده شد که به گفته یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس این وعده‌های عملی نشده است.

فرصت دولت به سررسید؛ اعتبارات به آذربایجان شرقی نرسید

علیرضا لعل اکبری: تکمیل بزرگراه تبریز-اهر با اختصاص ۹۰ میلیارد تومان، تکمیل آزادراه‌های تبریز- سهند و  تبریز- بازرگان، تکمیل راه‌آهن تبریز - میانه با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان، احیای دریاچه ارومیه، اختصاص ۵۱۷ میلیون دلار فاینانس برای خط ۲ متروی تبریز و همچنین اجرای و تکمیل ۳۲ طرح و پروژه در استان ازجمله وعده های رییس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به وعده‌های داده‌شده از سوی رئیس‌جمهور در استان آذربایجان شرقی می‌گوید: رئیس دولت یازدهم هم مثل دیگر دولت‌های قبل وعده داده که خیلی از آن‌ها هنوز اجرایی نشده است.

تبلیغات انتخاباتی

سلمان خدادادی می‌افزاید: دولت‌ها هم‌زمان باروی کارآمدانشان وعده‌های متعددی به مردم می‌دهند و در استان آذربایجان شرقی نیز مانند دیگر استان‌ها وعده‌هایی داده شد و این در حالی است که هنوز وعده‌های دولت نهم و دهم در این استان محقق نشده است چه برسد وعده‌های دولت یازدهم!

دولت یازدهم نه‌تنها تعهدات دولت‌های قبلی را در استان اجرایی نکرد بلکه وعده‌های جدید داد و هیچ‌کدام از آن‌ها عملی نشدنماینده ملکان تصریح می‌کند: دولت یازدهم نه‌تنها تعهدات دولت‌های قبلی را در استان اجرایی نکرد بلکه وعده‌های جدید داد و هیچ‌کدام از آن‌ها عملی نشد!وی به ماه های پایانی دولت یازدهم اشاره می‌کند و می‌گوید: دولت دیگر نمی‌تواند به وعده‌های خود عمل کند چون فرصتی ندارد و در حال حاضر نیز در این زمان باقی‌مانده به دنبال تبلیغات برای انتخابات بعدی است.

نابودی محصولات کشاورزی 

خدادادی به مشکلات استان آذربایجان شرقی اشاره می‌کند و می‌گوید: این استان نیز مانند دیگر استان‌های کشور با مشکلاتی نظیر بیکاری، نبود امکانات زیرساختی، حمایت نشدن کشاورزان و تولیدکنندگان و صنعت گران و سرمایه‌گذاران روبرو است.

نماینده مردم ملکان در مجلس یادآور می‌شود: حدود ۸۰ درصد مردم این شهرستان باغدار و تاک‌دار هستند و به دلیل حمایت نکردن دولت از آنان تمامی محصولاتشان در انبارها در حال فاسدشدن و از بین رفتن است.

وی می‌افزاید: دولت تولیدات کشاورزان استان ازجمله کشمش شهرستان ملکان را خرید تضمینی نکرد و محصولات روی دست کشاورزان و باغداران و تاک‌داران مانده و همین امر خسارت‌های فراوانی را بر آن‌ها تحمیل کرده است.

پروژه‌های راکد در آذربایجان شرقی

خدادادی به پروژه‌های عمرانی استان نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: اغلب پروژه در استان به دلایلی ازجمله نبود اعتبارات راکد است.

وی می‌افزاید: امسال پیگیری‌هایی از سوی نمایندگان استان برای فعال شدن این پروژه‌ها صورت گرفته بااین‌حال برخی از پروژه‌ها شروع‌شده است.

نماینده مردم ملکان پروژه فولاد استان را یادآور می‌شود و می‌گوید: قسمتی از این پروژه ۴ سال تعطیل بود اما به‌تازگی با ورود بخش خصوصی به پروژه، فولاد استان فعال‌شده است.

وی می‌افزاید: وعدهایی برای احیا و ساخت پروژه‌های آبخیزداری ، توسعه کشاورزی، سدسازی در استان داده شد که این پروژه‌ها راکد هستند.

پروژه‌های رهاشده

خدادادی به پروژه‌های ناتمام شهری نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: آب و فاضلاب شهری ملکان چهار سال است که راکد مانده، اما نمایندگان مردم در تلاش هستند که این پروژه فعال شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پروژه‌های کارآفرینی در شهرستان ملکان را رهاشده عنوان می‌کند و اظهار می‌دارد: باوجوداینکه معضل بیکاری در شهرستان وجود دارد اما متأسفانه ۵ سال است که شهرک صنعتی ملکان رهاشده است.

 وی می‌افزاید:هرچند تلاش‌هایی برای فعال‌سازی این شهرک صنعتی صورت گرفته اما هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

اعتبارات درراه مانده

وی با یادآوری وضعیت راه‌های آذربایجان شرقی، می‌گوید: پروژه‌هایی برای بهبود راه‌های ارتباطی استان در سفر رئیس‌جمهور وعده داده شد اما بسیاری از آن‌ها به دلایلی ازجمله نبود اعتبارات کافی، به اتمام نرسیده است.

وی به پروژه‌های ساخت بزرگراه‌های تبریز – سهند و تبریز-  اهر اشاره می‌کند و می‌گوید: این پروژه‌ها در سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی وعده داده شد اما اعتبارات اختصاص‌یافته به آن‌ها کافی نبوده و به اتمام نرسیده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پروژه آزادراه مراغه به هشترود را از دیگر پروژه‌های ناتمام استان برمی‌شمارد و می‌گوید: این پروژه نیز با مشکلاتی روبروست.

نماینده ملکان در مجلس خاطرنشان می‌کند: عملیات ساخت جاده بین بخش مرکزی شهر لیلان و شهر ملکان  نیز همچنان راکد است.

با صلوات دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود

خدادادی در خصوص وعده احیای دریاچه ارومیه می‌گوید: برای احیای دریاچه به آب نیاز است و برای این کار باید از یکجایی آب تأمین شود که هنوز مشخص نشده هرچند که آب از آسمان می‌آید اما برای احیای دریاچه کافی نیست.

وی می‌افزاید: این کار نیاز به مدیریت صحیح و کارآمد دارد و با صلوات نمی‌شود دریاچه را احیا کرد!

ضرورت حمایت دولت و بانک‌ها

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح می‌کند: رفع مشکلات و بهبود وضعیت کشاورزی و صنعتی و احیای صنایع تبدیلی در آذربایجان شرقی به حمایت‌های دولت و بانک‌ها بستگی دارد و مردم انتظار همراهی آنان رادارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.