ساری- فرمانده انتظامی مازندران از برقراری نظم و امنیت ترافیکی و انتظامی استان در ایام نوروز توسط ۷ هزار پلیس خبر داد.

۷ هزار پلیس مازندرانی، امنیت نوروز را تامین می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار سید محمود میرفیضی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: در این راستا ۱۴۰۰ تیم گشت خودرویی، ۵۷۲ اکیپ سیار و ۶۸ ایستگاه در مناطق تفریحی و سواحل استان دایر خواهد شد.

وی به کشف ۵۵۰ هزار قطعه مواد محترقه اشاره و تاکید کرد: با واحدههای صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

فرمانده پلیس مازندران با اشاره به اینکه طی یک دهه گذشته برخی افراد سودجو به دنبال منافع مادی خود به جای رواج سنت های هستند، گفت: بر اساس آمار اورژانس کشور، ۱۲ درصد از حادثه دیدگان چهارشنبه آخر سال در منازل و ۸۰ درصد در خیابان ها دچار آسیب شدند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه از ۸۸۶ پرونده تشکیل شده در پلیس فتا، ۸۵ درصد آنها منجر به کشف و دستگیری متهمان شد، افزود: ۳۲ درصد پرونده ها مربوط به هتک حیثیت افراد، ۲۹ درصد برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص و ۱۲ درصد کلاهبرداری می باشد.

وی از متلاشی شدن ۱۲۰ باند و کشف ۲۸۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر خبر داد و یادآور شد: از ۱۰۱۲ پرونده کلاهبرداری، ۷۳ درصد پرونده ها به ارزش ریالی ۴۷۳ میلیارد تومان منجر به کشف شد و در این ارتباط ۱۱۶۰ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مازندران به وقوع ۳۳ فقره قتل در سالجاری اشاره کرد و گفت: ۳۲ فقره از قتل ها نیز کشف گردید.

میر فیضی با اشاره به اینکه ۲۹ فقره پرونده زمین خواری در استان تشکیل گردید، افزود: در این ارتباط ۳۱۸ هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۷۲ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

وی از متلاشی شدن ۱۰۵ باند سارقین حرفه ای به همراه دستگیری ۳۷۵ سارق خبر داد و یادآور شد: ۲۷ درصد سارقین غیربومی بودند.

فرمانده پلیس مازندران ادامه داد: ۱۸ باند اصلی قاچاق کالا کشف و ۲۰ میلیارد تومان از کالاهای قاچاق ضبط گردید.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ۵۶۰۰ نفر به مراکز مشاوره نیروی انتظامی مراجعه کردند، گفت: از ۱۴ هزار ۷۷۰ پرونده موجود در کلانتری ها، ۷۴ درصد منجر به صلح و سازش شد.

وی با اشاره به اینکه با کمک سایر دستگاه ها، کشته شدگان حوادث رانندگی در کشور کاهش ۵۰ درصدی داشته است، افزود: مازندران پس از خراسان رضوی، رتبه دوم کاهش کشته شدگان حوادث جاده ای را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در نوروز سال گذشته روزانه ۵۱ نفر جان خود را از دست دادند، اضافه کرد: سهم مازندران در نوروز سال گذشته روزانه ۴ نفر بوده است.

سردار میر فیضی با اشاره به اینکه به ازای هر ۴ مازندرانی یک وسیله نقلیه در استان وجود دارد، گفت: روزانه یک میلیون تردد در مازندران صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه نوروز سال گذشته سومین استان پرتردد کشور بودیم، افزود: محور ساری – قائم شهر، پرتردد ترین محور کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.