حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای انفجارهای تروریستی روز شنبه دمشق پایتخت سوریه را که به « شهادت ده ها انسان بی گناه و زخمی شدن بیش از یکصد تن دیگر منجر شد»، محکوم کرد و یکپارچه شدن تلاش ها و توان ها برای نابودی باندهای تروریستی تکفیری را خواستار شد.

واکنش حزب الله به انفجارهای امروز سوریه

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه حزب الله که عصر شنبه منتشر شد، آمده است: این جنایت وحشیانه که مسلمانان را هدف گرفت دلیلی دیگری است بر اینکه تروریست ها اعتقادی به خداوند و رسولش ندارند و پیروان اندیشه تفکیری هستند که از پوشش دین برای ضربه زدن به دین و کشتار مومنان درهر مکانی سوء استفاده می کنند.

براساس آمار ارائه شده از انفجارهای تروریستی دمشق، 40 زائر عراقی عتبات مقدسه در سوریه کشته و 120 تن دیگر زخمی شده اند.
حزب الله خاطرنشان کرده است: باندهای تروریستی جنایتکار با اسامی و وابستگی های مختلف، نتیجه یک اندیشه واحد هستند که دیگران را نمی پذیرد و تکفیر می کند و مخالف همه آموزه های آسمانی و قوانین اخلاقی است.
در بیانیه حزب الله تصریح شده است که همه تلاش ها و توان ها باید برای نابودی این باندهای تکفیری که قدرت های بین المللی و طرف های منطقه ای از آنها برای اجرای طرح های جهنمی خود ، تجزیه کشورهای منطقه و مقابله با مقاومت استفاده می کنند، یکپارچه شود.

در این بیانیه آمده است: حزب الله یقین دارد که این جنایت های تروریستی هرگز قادر نیست تعلق انسان ها به اهل بیت پیامبر (ص) را از بین ببرد و مانع سفر آنها به سوریه برای زیارت عتبات مقدسه شود.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: جنایت های تروریستی هرگز نمی تواند مسیر تاریخ را که به سوی پیروزی حتمی ملت و رهبری سوریه بر همه گونه تروریسم و جنایت های شیطانی حرکت می کند، منحرف سازد.
حزب الله با بیان اینکه هدف این جنایت های شیطانی ، امنیت و آینده ملت سوریه است، به خانواده« شهدای عراقی و دیگر زائران و شهروندان سوری» انفجارهای تروریستی دمشق تسلیت گفته و برای زخمی ها آرزوی شفای عاجل کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.