سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود هشدار داد که جهان در شرایط کنونی با بدترین بحران انسانی از زمان پایان جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

سازمان ملل: جهان با بدترین بحران انسانی روبرو است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، استفان اوبرایان مسئول کمک های انسان دوستانه سازمان ملل روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: بیش از 20 میلیون نفر در چهار کشور جهان با قحطی و کمبود شدید مواد غذایی روبرو هستند.
وی خواستار تامین 4.4 میلیارد دلار منابع مالی مورد نیاز سازمان ملل تا ماه جولای شد تا کمک های غذایی و بهداشتی لازم برای نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن تامین گردد و مانع از وقوع یک فاجعه انسانی شود.

وی با ارائه گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل، افزود: در غیر این صورت، بسیاری از مردم از گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد. بدون تلاش های جهانی هماهنگ و جمعی، افراد زیادی محکوم به مرگ خواهند بود و به دلیل قحطی و کمبود مواد غذایی جان خود را از دست می دهند. تعداد بیشتری نیز به خاطر بیماری با مرگ روبرو خواهند شد.
وی در ادامه یمن جنگ زده را بزرگترین بحران انسانی در جهان امروز ارزیابی کرد، به طوری که دو سوم جمعیت آن یا 18.8 میلیون نفر به شدت به کمک نیاز دارند و 7 میلیون نفر نیز هیچ گونه دسترسی به مواد غذایی ندارند.
جنگ در یمن تاکنون 7400 کشته به جا گذاشته و بیش از 40 هزار نفر نیز زخمی شده اند. تنها در 2 ماه گذشته بیش از 48 هزار نفر فقیرترین کشور عربی را ترک کرده اند.

اوبرایان افزود: در جریان نشست های اخیر، هر دو طرف جنگ موافقت کرده اند تا دسترسی کمک های انسان دوستانه را تامین کنند و به قوانین بین المللی احترام بگذارند. تنها در ماه گذشته بیش از 4.9 میلیون نفر کمک غذایی دریافت کرده اند.
وی اظهار داشت: پیش از این، خسارات انسانی که در یمن مشاهده کرده ایم به واسطه طرف های درگیر در جنگ نیابتی به وقوع پیوسته و اگر آنها رفتار خود را تغییر ندهند، مسئول گرسنگی و قحطی اجتناب ناپذیر و مرگ غیر ضروری مرتبط با این اقدامات خواهند بود .

اوبرایان گفت: بیش از 2.1 میلیارد دلار برای دسترسی به 12 میلیون نفر در یمن و ارسال کمک های غذایی به افراد نیازمند لازم است. تاکنون تنها 6 درصد این رقم اختصاص یافته است. قرار است نشستی در سطح وزرا برای تامین منابع مالی مورد نیاز یمن در ژنو در روز 25 آوریل برگزار شود.

وی درباره اوضاع سودان جنوبی نیز گفت: در جریان سفر هفته گذشته به سودان جنوبی به این نتیجه رسیدم که شرایط در این کشور نوپا و تازه تاسیس، بدتر از قبل شده است. بیش از 7.5 میلیون نفر در این کشور به کمک نیاز دارند که نسبت به سال قبل 1.4 میلیون نفر افزایش یافته است. حدود 3.4 میلیون نفر نیز بی حانمان و آواره شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع اسف بار سومالی تاکید کرد: بیش از نیمی از جمعیت سومالی-6.2 میلیون نفر- به کمک های انسانی و حمایت نیاز دارند. 2.9 میلیون نفر در معرض قحطی و گرسنگی شدید قرار دارند. حدود یک میلیون کودک زیر 5 سال واقعا از سوء تغذیه رنج می برند.

اوبرایان در پایان گفت: در شمال شرق نیجریه نیز 10.7 میلیون نفر به کمک های انسانی نیاز دارند که شامل 7.1 میلیون نفر هستند که به شدت نیازمند کمک های غذایی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.