'جمال ولد عباس' رئیس حزب جبهه آزادی بخش ملی الجزایر (حزب حاکم) روز شنبه شایعات منتشر شده درخصوص مرگ یا بیماری 'عبدالعزیز بوتفلیقه' رئیس جمهوری الجزایر را کذب خواند و رد کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  الجزیره، 'جمال ولد عباس' در یک کنفرانس خبری در پایتخت الجزایر افزود: رئیس جمهوری را دیدم و وضعیت سلامتی او عادی بود و به فعالیت های معمول خود می پرداخت.
رئیس حزب جبهه آزادی بخش ملی الجزایر همچنین در پاسخ به سئوالی درخصوص حضور نیافتن رئیس جمهوری الجزایر در مراسم استقبال از وزیر خارجه اسپانیا که چهارشنبه گذشته به الجزایر سفر کرد، گفت: دیدار با شخص رئیس جمهوری در برنامه سفر وزیر خاجه اسپانیا نبود.
در همین حال پنجشنبه گذشته نیز 'عبدالمالک سلال' نخست وزیر الجزایر در تونس با تاکید بر اینکه حال 'عبدالعزیز بوتفلیقه' خوب است ، گفت: رئیس جمهوری در صحت کامل به سر می برد و به شما سلام می رساند.
شایعه بیماری و مرگ رئیس جمهوری الجزایر پس از آن مطرح شد که سفر 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان به الجزایر در فوریه گذشته لغو شد.
دفتر ریاست جمهوری الجزایر با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که عبدالعزیز بوتفلیقه دچار التهاب ریوی شده و به همین علت سفر صدراعظم آلمان به الجزایر لغو شده است.
عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری 80 ساله الجزایر از سال 1999 رئیس جمهوری این کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.