در چند نقطه از کشور از جمله کرمان و ورزقان و جاهای دیگری که مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران مستقر هستند، شکایت هایی از ضعف مدیریت و ناکارآمدی آنها مطرح شده است لذا باید بررسی های جامعی در این خصوص صورت گیرد.

تعیین هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص در هفته جاری/ تشکیل اولین جلسه پس از دریافت حکم اعضا از رئیس مجلس

علی اسدی کرم عضو هیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران در گفتگو با «قدس آنلاین» با بیان اینکه احتمالا احکام اعضای هیات تحقیق و تفحص امروز پس امضای رئیس مجلس به دست اعضاء خواهد رسید، گفت: هر وقت احکام واصل شوند اولین جلسه کمیته تشکیل می شود تا هیات رئیسه به رای اعضاء برای آغاز کار، تعیین شوند.

عبدالله رضیان دیگر عضو هیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در گفتگو با «قدس آنلاین» اظهار داشت: این هفته باید هیات رئیسه کمیسیون برای آغاز کار تحقیق و تفحص از بین ۱۱ عضو حاضر انتخاب شوند.

وی همچنین گفت: در چند نقطه از کشور از جمله کرمان و ورزقان  و جاهای دیگری که مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران مستقر هستند، شکایت هایی از ضعف مدیریت و ناکارآمدی آنها مطرح شده است لذا باید بررسی های جامعی در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش قدس آنلاین:"داریوش اسماعیلی"، "رضا علیزاده"، "علی اسدی کرم"، "نادرقاضی پور" و "محمدرضا پورابراهیمی" به عنوان نمایندگان متقاضی در هیئت تحقیق و تفحص انتخاب شدند.

همچنین از میان نمایندگانی که آمادگی خود را برای حضور در تحقیق و تفحص به کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرده بودند، به ترتیب آرا "سعید باستانی"، "عبدالله رضیان"، "رضا انصاری"، "احمدعلی کیخا"، "حمیدرضا فولادگر" و "محمد عزیزی" در هیئت تحقیق و تفحص از  شرکت ملی مس ایران انتخاب شدند.

به گزارش قدس آنلاین متن تحقیق و تفحص مجلس از شرکت ملی صنایع مس ایران بدین شرح است:

مقدمه:

با توجه به جایگاه شرکت ملی صنایع مس ایران در اقتصاد کشور و نظر به اهمیت آن و نگاه و انتظار مردم  از این شرکت به خصوص انتظارات و توقع مردم دو استان آذربایجان شرقی و کرمان و همچنین نقش دولت در اداره آن لازم است موارد زیر مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد.

سوال اصلی:

۱- وضعیت طرح‌های توسعه صنعت مس در استان‌های آذربایجان شرقی و کرمان

۲- وضعیت قراردادهای پیمانکاری طرح‌های توسعه و سایر موارد

۳- وضعیت پیمانکاری با بهره‌برداری و استخراج

۴- وضعیت خریدهای داخلی و خارجی مخصوصاً تجهیزات و خریدهای متفرقه

۵- وضعیت فروش داخلی و خارجی

۶- تملک‌های بلاعوض در دو استان مذکور و سایر موارد

۷- وضعیت صندوق بازنشستگی مس و شرکت‌های وابسته

۸- واگذاری سهام و تطابق آن با قانون

۹- فعالیت‌های خارج از حدود اساسنامه

۱۰- موارد و تخلفات متفرقه

نمایندگان به صورت شفاهی و کتبی مکرراً از تریبون مجلس و جلسات متعدد در کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران این شرکت به مسئولان شرکت ملی صنایع مس ایران تذکر داده‌اند.

سوالات فرعی تحقیق و تفحص:

۱- آیا مدیران شرکت نقش اساسی در مشکلات شرکت داشته‌اند؟

۲- آیا اهمال‌کاری مدیریت شرکت باعث مشکلات موجود شده است و یا ساختار شرکت عامل شکل‌گیری مشکلات شده است؟

۳- آیا شرکت مس پس از واگذاری طبق اصل ۴۴ قانون اساسی روند مثبتی به خود گرفته یا بر مشکلات آن اضافه شده است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.