بوشهر- انتظار دیری ها برای احداث بیمارستان به ۲۶ سال قبل باز می گردد که هنوز این انتظار برای افتتاح بیمارستان ۳۸ تختخوابی به پایان نرسیده و نتوانسته زخم های آنان را مرهم بگذارد.

۲۶ سال انتظار برای التیام زخم های یک بیمارستان/بیمارستان«دَیّر» کمی دیر افتتاح می شود

قدس آنلاین- شهرستان دیر با ۵۴ هزار نفر جمعیت در جنوب استان بوشهر قرار دارد.که متاسفانه فاقد بیمارستان بوده و ساکنان آن خدمات خود را از  ۱۰ خانه بهداشت، پنج مرکز بهداشت، شش پایگاه بهداشتی، پنج اورژانس جاده ای و ۱۳ پزشک عمومی ارائه خدمت می کنند.

متاسفانه شهرستان دیر فاقد بیمارستان و پزشکان متخصص است و مردم برای انجام معاینات پزشکی و نیازهای درمانی از جمله سونوگرافی، آزمایش تخصصی، فیزیوتراپی، سی تی اسکن و زایمان باید به شهرستان همجوار، مرکز استان و یا استان فارس مراجعه کنند که برای آنان اتلاف وقت و هزینه بردار است.

تکمیل و راه اندازی بیمارستان دیر یکی ازخواسته ها و آرزوهای دیرینه مردم است زیرا با تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان، بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی مردم شهرستان برطرف می شود.

سال گذشته حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر از افتتاح بیمارستان دیر تا پایان سال خبر داد و بیان کرد عیدی خوبی به مردم داده می شود اما یک سال از بهار ۹۴ می گذرد و ازعیدی ساکنان دیر خبر ینیست.

بهار ۹۶ فصل شکوفایی بیمارستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این رابطه گفت: بیمارستان شهرستان دیر که با مشارکت وزارت نفت در حال اجراست ساخت آن تسریع یافته که در فصل بهار ۱۳۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا رئیسی با اشاره به پیشرفت کار در قسمت ساختمانی و شروع نصب تأسیسات و تجهیزات بیمارستان دیر اظهار داشت‌: تجهیزات پزشکی این بیمارستان به‌طور کامل وارد شده و شهرستان از لحاظ تأسیسات پزشکی کامل است.

وی با بیان اینکه رادیولوژی بیمارستان در دست ساخت در شهرستان دیر به‌ تازگی بارگیری و ارسال‌ شده است، افزود: بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات بیمارستان دریافت شده و پیمانکار در مرحله نصب تأسیسات  است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به جلسه و بازدید صورت گرفته به همراه معاون استاندار در توسعه فضای سبز بیمارستان‌ اظهار کرد: دو تا سه هفته آینده محوطه بیمارستان دیر تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ورود تجهیزات بیمارستان تا سه هفته آینده چیدمان بیمارستان  آغاز و تختخواب‌های بیمارستان مستقر می‌شود خاطرنشان کرد: بیمارستان شهرستان دیر که با مشارکت وزارت نفت در حال اجراست ساخت آن تسریع یافته که در فصل بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیسی با اشاره به حضور شرکت‌های مربوط به تجهیزات پزشکی در بیمارستان بیان کرد: این شرکت‌ها برای راه‌اندازی و گارانتی تجهیزات خریداری‌ شده وارد عمل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود:‌ اثر مثبت طولانی شدن زمان ساخت بیمارستان را توجه به جمعیت، استانداردهای جدید بیمارستانی، ورود تجهیزات استاندار و به‌روزتر به شهرستان و ایجاد تغییراتی در فضای کاربری فیزیکی بیمارستان است.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز و تغییرات صورت گرفته در فضاهای بیمارستان تعداد تختخواب‌ها از  ۳۲ تخت تصویب‌ شده در ابتدای کار به ۵۶  تخت افزایش یافت.

نیاز های درمانی دیر برطرف می شود

فرمانداردیر نیز گفت: بیمارستان ۳۸ تختخوابی دیر در ۲ طبقه ساخته شده است و ۶هزار و ۴۸مترمربع زیربنا و ۲۷هزارمتر مساحت دارد.
حمزه اعتماد افزود:  این بیمارستان دارای بخش‌های مراقبت های ویژه، بستری، اتاق عمل، زنان وزایمان، مادروکودک، آزمایشگاه، داروخانه، حسابداری، اورژانس، پزشک عمومی، جراحی عمومی، درمانگاه، رادیولوژی و سونوگرافی است.

وی گفت: روند اجرایی پروژه بیمارستان دیر با سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان سرعت مناسبی پیدا کرد که امیدواریم بزودی شاهد آغاز بکار این پروژه و بهره مند شدن مردم از خدمات این بیمارستان باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی ساختمان بیمارستان اضافه کرد: موسسه الهادی قرارگاه خاتم الانبیا مجری طرح بیمارستان دیر است که همه تلاش خود را بکار گرفته که این بیمارستان در سال آینده آماده بهره برداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.