اصفهان- مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن نوروز ۴۰ اکیپ ثابت و سیار طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی استان اصفهان را اجرا می کنند.

۴۰ اکیپ ثابت و سیار بر فرآورده های خام دامی استان اصفهان نظارت می کنند

شهرام موحدی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: این طرح از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۴ فروردین ۹۶ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی اعم از فراورده هایی همچون گوشت قرمز، گوشت سفید، میگو، عسل و تخم مرغ در حوزه دامپزشکی است، اظهارکرد: در طول سال نظارت های بهداشتی سختگیرانه ای در خصوص فرآورده های خام دامی انجام می شود که نتایج آن مشهود است.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در زمینه عرضه بهداشتی محصولات دامی و فرآورده های آن اقدامات خوبی در کارنامه عملکرد خود به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به تشدید بازرسی ها در آستانه نوروز، اضافه کرد: اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی استان اصفهان با ۴۰ اکیپ ثابت و سیار در دستور کار قرار گرفته است.

موحدی با بیان اینکه این طرح از ۷ صبح آغاز و تا ۲۱ شب در دو شیفت کاری انجام می شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه در استان اصفهان تعداد زیادی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی وجود دارد، نیاز داریم مردم هم به عنوان بازرس افتخاری، نظارت بر عرضه بهداشتی محصولات دامی را انجام داده و در صورت مشاهده تخلف در هر ساعت از شبانه روز با شماره چهار رقمی ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا بازرسان مراجعه و برخورد قاطعانه با متخلفان را انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه با ابراز نگرانی از درگیر شدن شهرستان خورو بیابانک به ویروس آنفوانزای فوق حاد پرندگان، گفت: متأسفانه علیرغم همه تذکرات مبنی بر عدم خرید طیور از پرنده فروشان دوره گرد یا ثابت، آلوده شدن شهرستان خور و بیابانک به این ویروس، به دلیل خرید دو قطعه مرغ توسط فردی از یک پرنده فروشی واقع در میدان امام علی(ع) اصفهان اتفاق افتاد که وی با انتقال مرغ های خریداری شده به شهرستان خور، آن منطقه را آلوده کرد.

وی ادامه داد: بارها از مسؤلان شهرداری اصفهان خواسته شده که نسبت به ساماندهی پرنده فروشان شهر اصفهان اقدام کنند که امیدواریم در آینده نزدیک این خواسته به حق، که به نفع شهر و شهروندان است، محقق شود.

موحدی از مردم خواست تا اطلاع ثانوی از خرید و جابه جایی هر گونه پرنده زنده به خصوص مرغ، خروس و دیگر پرندگان از پرنده فروشان ثابت و دوره گرد جداً خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.