اصفهان- مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: تنوع تولید در فولاد مبارکه و بازارهای صادراتی دیگر سبب شده فولاد مبارکه نگرانی بابت یوروفر و تصمیمات این نهاد اروپایی نداشته باشد.

نگرانی از بابت تحقیقات یوروفر نداریم

به گزارش قدس آنلاین، بهرام سبحانی درباره ادعای گروه لابی صنعت فولاد اروپا(یوروفر) مبنی بر دامپینگ در صنعت فولاد از سوی تولیدکنندگانی در ایران، صربستان، برزیل، روسیه و اوکراین گفت: فعلاً اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع است، اما فولاد مبارکه نگرانی در این خصوص ندارد چراکه بازارهای ما گسترده است.

وی در این خصوص افزود: حتی خودروسازان اروپایی و دیگر صنایع پایین دستی که خریدار محصولات ما هستند، نیز به این تصمیم یوروفر معترض هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد خاطرنشان کرد: ما بازارهای دیگری را در اختیار داریم و این اعتراضات تنها مربوط به صادرات محصولات نورد گرم بوده است، در حالی که صادرات فولاد مبارکه به نورد گرم محدود نمیشود، بلکه محصولات نورد سرد، گالوانیزه، قلع اندود و رنگی نیز در این مجموعه تولید و صادر میگردد.

گفتنی است، گروه لابی صنعت فولاد اروپا (یوروفر) اخیرا بحث دامپینگ فولاد ایران را مطرح و اعلام کرده است، صادرات فولاد ایران به اروپا به بیش از یک میلیون تن در سال رسیده و این کشور پس از هند با ۱.۹ میلیون تن، به یکی از تأمین کننده بزرگ فولاد اروپا تبدیل شده است.

اتحادیه اروپا در حال تحقیق در مورد ادعای دامپینگ در صنعت فولاد از سوی تولیدکنندگانی در صربستان، ایران، برزیل، روسیه و اوکراین است. اتحادیه اروپا قبلا نیز تدابیری را علیه شرکتهای چینی در نظر گرفت که موجب واکنش بسیار تند این کشور و طرح شکایت در سازمان تجارت جهانی شد.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.