قم- شهردار قم با بیان اینکه در حال حاضر شاهد حذف کمک‌های دولت به توسعه حمل و نقل عمومی هستیم، گفت: در شرایط فعلی شهرها با هزینه مردم اداره شده و دولت سهم اندکی در مدیریت شهری برعهده دارد.

سهم ناچیز دولت در مدیریت شهری/ شهرها با هزینه مردم اداره می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دویست و بیست و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای ‌شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد، به لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ شکی نداریم که از حمل‌و نقل عمومی باید حمایت کنیم.

وی با اشاره به کمک بیش از ۸۰ درصدی دولت به توسعه حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته گفت: اما در حال حاضر شاهد حذف این کمک‌ها از سوی دولت بوده و هیچ‌کدام از این موارد دیگر وجود ندارد.

شهردار قم با تأکید بر لزوم استفاده از مشارکت مردم در مدیریت شهری افزود: در شرایط فعلی شهرها با هزینه مردم اداره شده و دولت سهم اندکی در مدیریت شهری برعهده دارد.

سقائیان نژاد گفت: در دو سال آینده به ۱۵۰ میلیارد تومان اتوبوس در قم نیاز داریم، و در این رابطه باید به فکر تأمین هزینه نوسازی و توسعه ناوگان باشیم که تحقق آن تنها از طریق افزایش نرخ کرایه محقق می‌شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه امسال ۲۰ میلیارد تومان اتوبوس برای شهر خریداری‌ شده است، افزود: برای نوسازی باید به ظرفیت نرخ‌ها توجه داشته باشیم، همچنین خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل شهری از طریق نوسازی محقق می‌شود و اگر قرار است اتوبوس‌ها نوسازی نشوند باید یارانه بدهیم.

وی با اظهار تأسف از اقدام دولت در رابطه با کمک‌نکردن حمل‌ونقل عمومی خاطرنشان کرد: برای داشتن شهری شاداب نیازمند نوسازی ناوگان هستیم و دادن یارانه به اتوبوس‌رانی باید تا چه زمانی ادامه داشته باشد درحالی‌که عمر ده‌ساله ناوگان اتوبوس‌رانی در شأن مردم نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.