نظر به در پیش بودن نشست مهم مجالس عوام و اعیان انگلیس در خصوص به اجرا گذاشته شدن ماده ۲۰ پیمان لیسبون، وزیران کابینه این کشور به اجبار سفرهای خود را لغو کرده اند.

لحظه شماری لندن برای آغاز برگزیت/سفر وزرای کابینه «می» لغو شد

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ساندی تلگراف، فردا دوشنبه مجالس عوام و اعیان انگلیس در مورد آغاز اجرای ماده ۵۰ پیمان  لیسبون تشکیل جلسه می دهند و در صورت موافقت این مجالس به احتمال زیاد «تراز می» نخست وزیر انگلیس از روز سه شنبه اجرای این ماده را که به معنای آغاز روند برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) خواهد بود آغاز می کند از همین رو از وزیران انگلیسی خواسته شده تا سفرهای خود را لغو کنند.

در همین رابطه دست کم ۲ وزیر کابینه می که قصد سفر به خارج از کشور را داشتند مجبور به لغو سفرهای خود شده اند.

در همین رابطه یکی از وزیران دولت انگلیس که خواست نامش فاش نشود گفت: نمی شود در این شرایط به جایی رفت. لحظه حساسی است و حتی احتمال اعلام انتخابات زودهنگام نیز وجود دارد.

روز گذشه اعلام شد که قرار است که روز دوشنبه هم مجلس عوام و هم مجلس اعیان انگلیس نشستی را در این رابطه برگزار کند و به گفته تعدادی از وزیران کابینه می، وی می تواند در جلسه روز دوشنبه هم نمایندگان مجلس عوام و هم نمایندگان مجلس اعیان را راضی به آغاز این کار بکند.

بر اساس حکم دادگاه عالی انگلیس، ترزا می باید قبل از آغاز اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون موافقت مجلس عوام را در این رابطه دریافت کند.

در نشست روز دوشنبه اگر نمایندگان مجلس عوام، اصلاحات مد نظر مجلس اعیان در لایحه برگزیت، چه در رابطه با تضمین حقوق اتباع اروپایی ساکن انگلیس و نیز ضرورت تصویب توافق نهایی دولت انگلیس با اتحادیه اروپا از سوی پارلمان، را نپذیرد و مجلس اعیان نیز این نظر مجلس عوام را مورد قبول قرار دهد، ترزا می قادر خواهد بود تا روز سه شنبه و یا چهارشنبه ماده ۵۰ پیمان لیسبون را فعال کند.

نمایندگان مجلس اعیان انگلیس هفته گذشته با لایحه برگزیت که به دولت ترزا می اجازه فعال کردن ماده ۵۰ پیمان لیسبون و شروع روند مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را می دهد، موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.