یزد- استاندار یزد با بیان این که همه شهروندان یزد در بهره‌مندی از خدمات شهری محترم و ذی نفع هستند، گفت: شهرداری‌ها از نظر خدمات شهری تفاوتی بین شهروندان قائل نشوند .

خدمات شهری باید به صورت یکسان به شهروندان ارائه شود

به گزارش‌ قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی در نشست مجمع نمایندگان با شهرداران سراسر استان،‌ اظهار داشت: تشکیل این‌ گونه جلسات نشان ‌می‌دهد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر در حوزۀ شهرها آماده هستند که این تلاش و جدیت ستودنی است .

وی‌افزود: طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ها، تنگناها و نواقص قانونی، جمع‌بندی مباحث جلسات و ارائه پیشنهادهای روشن به نمایندگان مردم در مجلس برای تهیه قانون خاص و نیز بحت اجرای قوانین سه مسئله‌ای است که در حوزه شهری وجود دارد .

میرمحمدی با بیان این پیشنهاد که مباحث مطرح شده در جلسات مجمع نمایندگان به طور مستند تهیه شود، تصریح کرد: مباحث این جلسات مستند شود تا بتوان با استفاده از آنها نتایج را دنبال کرد .

استاندار یزد به مسئله‌ای به نام «خدمات شهری» به شهروندان اشاره و گفت: از نظر شهروندی همه شهروندان یزد و دیگر شهرستان‌ها محترم و ذی نفع در اخذ خدمات شهری هستند از این رو، نمی‌توان از نظر خدمات شهری تفاوتی بین شهروندان قائل بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر در شهری صنعت حاکم شده یا نشده دلیل بر این نیست که خدمات شهری بیشتری به شهروندان شهرهای دارای صنعت و خدمات شهری کمتری به شهروندان شهرهایی داده شود که صنعت ندارند و خدمات شهری بنابر ویژگی‌های هر شهر به آن ارائه شود برای نمونه، اگر صنعت در شهری ایجاد آلودگی می‌کند، خدمات مربوط به آن برای اختصاص فضای سبز در همان شهر هزینه شود .

میرمحمدی افزود: مسائل شهری را نباید با دیگر مسائل آمیخته کرد، باید نگاه را تغییر داد، حقوق شهروندی را رعایت و برای رفع مشکلات ناشی از استقرار صنعت اقدام کرد .

استاندار با بیان این که باید مدنظر داشت خدمات شهری به همه شهروندان داده شود، گفت: اگر در محدوده شهری مسائلی هست شهرداری‌ها باید مراقبت کنند، برای نمونه اگر چاله‌ای ایجاد شد یا خود شهرداری مسئول آن شود یا دستگاه‌های دیگر را موظف کند این مشکل رفع و نباید اجازه داد به مسائل شهری بی‌توجهی شود .

وی افزود: شهرداران دقت داشته باشند در حوزه شهری هر مسئله‌ای تحت نظارت و پوشش آنهاست و نباید انتطار داشت دستگاه نظارتی با موارد خلاف قوانین برخورد نکند زیرا اگر دستگاه نظارتی در انجام وظایفش کوتاهی کند، فساد در جامعه افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.