قزوین- وزیر نیرو گفت: قیمت برق برای هر کیلو وات ۳۷۰ تومان می تواند انگیزه کافی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد کند.

خرید هرکیلووات برق ۳۷۰ تومان انگیزه سرمایه گذاری ایجاد می کند

به گزارش قدس آنلاین، حمید چیت چیان صبح یکشنبه در مراسم بهره برداری از نیروگاه ۵۵ مگاواتی کهک در تاکستان با بیان اینکه کشور در انرژی های نو ظرفیت های بسیار خوبی دارد، اظهار کرد: با سرعت در مسیر استفاده مطلوب از این ظرفیت ها در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از مجموع ظرفیت قابل بهره برداری ۶۰ مگاواتی، توانستیم ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات ظرفیت جدید در حوزه انرژی های بادی و خورشیدی ایجاد کنیم، ادامه داد: امکان به مرحله تولید رساندن سالانه هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر را داریم.

وزیر نیرو بیان کرد: نیروگاه های تجدیدپذیر به دلیل سازگاری با محیط زیست، برای ما بسیار ارزشمند است لذا با حمایت جدی از بخش خصوصی برای اجرای این گونه نیروگاه ها از سرمایه گذاری های انجام شده با قاطعیت حمایت می کنیم.

وی به خرید تضمینی برق تولید شده در نیروگاه ها اشاره کرد و گفت: برق تولید شده در نیروگاه های تجدیدپذیر را تا مدت ۲۰ سال ممی خریم و این رویکرد بهترین نوع حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه است.

چیت چیان با بیان اینکه مصرف کننده هر کیلووات برق را ۶۶ تومان می خرد، ادامه داد: هزینه خرید برق تولیدی در نیروگاه های تجدیدپذیر از سوی وزارت نیرو، هر کیلوات ۳۷۰ تومان است و امیدواریم این رقم بتواند انگیزه کافی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت بیشتر در این امر را فراهم کند.

وی تصریح کرد: تولیدات تجهیزات نیروگاهی در کشور نیز ظرفیت بسیار خوبی دارد و در بسیاری از استان‌های کشور شاهد ساخت قطعات نیروگاهی هستیم و امروز محصولات ایرانی توانسته علاوه بر داخل، در بازارهای جهانی نیز جایگاه خود را پیدا کند.

وزیر نیرو توانایی ساخت نیروگاه های برق آبی، بادی و انواع سدها در خارج از کشور را جزء افتخارات ملت ایران برشمرد و گفت: همچنین با ساخت پست های برق و ترانس های تولید شده در داخل، توانمندی های خود را در صنعت آب و برق نشان داده ایم.

وی به کمبود آب در کشور هم اشاره کرد و گفت: امسال خوشبختانه میزان بارش ها خوب بوده و متوسط بارندگی ها مانند سال قبل ثبت شده است اما چون در منطقه خشک هستیم، در برخی مناطق بحران کم آبی ادامه دارد و امیدواریم در ماه های آینده بارش های فصلی بخشی از نیاز آبی کشور را تأمین کند.

چیت چیان همچنین از برنامه متعدد برای کنترل بحران آب در حوزه های صنعت، کشاورزی و خدمات خبر داد و گفت: با این حال مهمترین راهکار کنترل بحران آب، رعایت جدی صرفه جویی از سوی مردم است.

وی به احداث سد در کشور اشاره کرد و گفت: در برنامه اقتصاد مقاومتی ساخت ۱۴ سد در مناطق مختلف کشور پیش بینی و هدف گذاری شده بود با این حال قادریم امسال ۱۵ سد را آبگیری کنیم.

چیت‌چیان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این سدها، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب تنظیم شده وارد شبکه آبرسانی کشور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.