ساری- طی مراسمی معنوی و با حضور مدیران استانی و مدیران آستان قدس رضوی، دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران، سرزمین علویان افتتاح شد.

زیارت، هدف اصلی آستان قدس رضوی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام رضا دانشور صبح یکشنبه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در سالن اجتماعات حج و زیارت افزود: همه اهداف آستان قدس رضوی در زیارت خلاصه می شود و سایر اقدامات در راستای تحقق این هدف است.

وی فرهنگ زیارت را انسان ساز خواند و خاطرنشان کرد: تمام تلاش مان را کار می گیریم تا زمینه زیارت برای همه مشتاقان علی بن موسی الرضا(ع) فراهم شود.

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی، مازندران را خطه عالم خیز، شهیدپرور و نخبه پرور خواند و اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح دفتر آستان قدس در مازندران، زمینه ساز حضور محرومینی که آرزوی زیارت دارند، باشیم.

حجت الاسلام دانشور با بیان اینکه بدنبال ترویج فرهنگ زیارت هستیم، ادامه داد: با افتتاح نمایندگی آستان قدس سعی داریم اگر مانعی در روند زیارت در استانها وجود دارد را برطرف و زمینه ساز حضور مشتاقان امام رئوف را در مشهد مقدس فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: نمایندگی های آستان قدس وظیفه دارند تا کسانی را که توانایی رفتن به زیارت را ندارند، شناسایی و با تامین هزینه های سفرشان، تلاش کنند از دریای بیکران رحمت و دانشگاه انسان ساز زیارت بهره مند شوند.

 معاون امور حقوقی و  موقوفات آستان قدس رضوی با اعلام اینکه آرزوی مقام معظم رهبری گسترش فرهنگ زیارت در خارج از کشور است، گفت: برای برآورده ساختن این تکلیف تمام تلاش مان را بکار می گیریم.

حجت الاسلام دانشور از زیارت یک میلیون زائر خارجی در سال جاری خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته این تعداد به ۵ میلیون نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی بزرگترین موقوفات جهان اسلام را در اختیار دارد، تاکید کرد: از این امانت واقفان به نحو احسن حفاظت و برای احیا موقوفات تلاش خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.