کرمان- معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مسجدی مرجع می شود که به مردم خدمت برساند و متولیان مسجد باید خدمتگزار بشوند.

مسجدی مرجع می‌شود که به مردم خدمت برساند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا جعفری صبح یکشنبه در همایش تجلیل از نخبگان و فعالان کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه کانون ها به آبادانی معنوی مساجد می پردازند، اظهار کرد: یکی از دردهای امروز اجتماعی این است که انسان ها به فکر خودشان نیستند و دچار خودفراموشی شده اند و یکی از نشانه های این امر رشد رذائل و افت فضایل است.

وی تصریح کرد: خداوند مسجد را برای بندگانش به وجود آورده و زمان آن رسیده که متولیان مسجدی، دقیق مسجد را بشناسند و در غیر این صورت نگاه تکلیف گرایانه خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ارتباط با مسجد، باید صبغه تشرف مورد توجه قرار بگیرد؛ اینکه می خواهیم در محضر خداوند متعال قرار بگیریم.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «اگر مسجد به طراز اسلامی خود نرسد، فرد و جامعه به طراز اسلامی خود نمی رسد». مسجد متغیر تحقق جامعه اسلامی است.

وی افزود: اکنون از آسیب های اجتماعی و دیگر مشکلات می نالیم اما باید بدانیم تا مساجد ما به طراز اسلامی نرسند، جامعه ما به طراز اسلامی نخواهد رسید و تا زمانی که مسجد مرجع نشود، جاهای دیگر مرجع خواهند بود.

جعفری تصریح کرد: مسجدی مرجع می شود که به مردم خدمت برساند و متولیان مسجد باید خدمتگزار بشوند.

وی بیان کرد: متاسفانه عموم هیئت امنای مساجد، هیئت امراء هستند و زمانی که اینگونه باشد، امام جماعت تنها پیش نماز خواهد بود و احساس دِین نمی کند و مسجد تنها نمازخانه خواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: مسجد طراز اسلامی، مرجع، ملجاء و مامن است و تا مسجد مملو از حضور جوانان نشود و تا زمانی که متولیان مسجد خود را خادم واقعی مردم ندانند، مسجد مرجع نمی شود.

وی با بیان اینکه مسجد برای انسان است و زن و مرد ندارد، افزود: ۷۵ هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد که ظرفیت عظیمی است و اگر این مساجد، متولیانی با شناخت از مسجد داشته باشند، آیا باید جوانان در اعتقاداتشان دچار نقصان شوند؟

جعفری تصریح کرد: مسجد اگر برنامه داشته باشد، جوانان می آیند و اگر بناست جامعه ما اسلامی شود، اول باید مساجد به طراز اسلامی برسد.

وی خاطرنشان کرد: متولیان مسجدی نتوانسته اند گفتمان انقلاب اسلامی را فهم بکنند و به مرحله اجرا برسانند.

در این مراسم از ۷۸ نفر از فعالان و نخبگان کانون های فرهنگی هنری مساجد شمال استان کرمان تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.