کرمان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند نقش کلیدی در فرهنگ سازی و گفتمان سازی و همچنین کارآفرینی در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تقویت اقتصاد مقاومتی تأثیر گذارند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا علیزاده صبح یکشنبه در همایش تجلیل از نخبگان و فعالان کانون های مساجد استان کرمان که به مناسبت سالروز تأسیس این کانون ها برگزار شده بود، اظهار کرد: دو دهه فعالیت کانون های فرهنگی هنری اتفاقات خوبی را در مساجد رقم زده است.

وی مردمی بودن کانون ها را ویژگی مهم آن ها برشمرد و افزود: کانونی فعال و موفق تر است که همه اعضاء آن حول محور روحانی مسجد با همدلی و وفاق کار کنند و قطعا کار فرهنگی هنری در مسجد بسیار تأثیرگذار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با بیان اینکه نقش محوری امام جماعت در مساجد انکارشدنی نیست، افزود: کانون ها با برنامه فرهنگی، مذهبی و دینی متنوع و سازگار با روح مسجد می توانند جذب حداکثری مردم را داشته باشند.

وی به فعالیت ۶۲۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در شمال استان کرمان اشاره کرد و گفت: کانون ها دو نقش محوری در حوزه اقتصاد مقاومتی می توانند ایفا کنند.

علیزاده ادامه داد: کانون ها می توانند در ورود به اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و همچنین فرهنگ سازی و گفتمان سازی آن تأثیرگذار باشند.

وی همچنین به نقش مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این زمینه دغدغه های بسیاری دارند و کانون های می توانند در این زمینه اثرگذار باشند.

در این مراسم، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد خوانده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.