۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 512283

کرمان- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیمارستان های کرمان برای چهارشنبه پایان سال ۷۲ ساعت در آماده باش خواهند بود و گروه های اورژانس هم در محل های پر رفت و آمد استقرار خواهند داشت.

اورژانس کرمان آماده باش است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد صابری صبح  یکشنبه در نشست خبری پیرامون اطلاع رسانی برنامه های مرکز مدیریت حوادث کرمان در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: آمار حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۴ در استان تنها هفت مورد بوده که پنج نفر به صورت سرپایی در مان شدند  و دو نفر با سوختگی سطحی به بیمارستان انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ تعداد بیشتری افراد دچار سانحه شدند، گفت: ۱۴ نفر به بیمارستان ارجاع داده شدند و ۲ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و خوشبختانه مشکل نقص عضو یا سوختگی شدید نداشتیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به همزمانی چهارشنبه سوری دو سال گذشته با ایام فاطمیه و اثرگذاری آن بر مصدومان حوادث، ادامه داد: امسال نیازمند توجه و مراقبت بیشتر خانواده ها هستیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها از تفریحات سالم جوانان ممانعت نکنند گفت: در این روزها آزاد گذاشتن و همراهی خانواده‌ها بسیار بهتر و مطمئن‌تر از محدودیت شدید جوانان بوده چرا که ممانعت و برخوردهای افراطی احتمال بروز خطرات و آسیب‌های شدید را بیشتر می‌کند.

صابری با اشاره به اینکه آمادگی و نظارت برای چهارشنبه‌سوری فقط مختص یک روز نیست خاطرنشان کرد: آماده باش اورژانس کرمان از چند روز قبل از چهارشنبه شروع و تا چند روز بعد هم ادامه دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیمارستان‌ها در تمامی شهرستان‌های استان برای چهارشنبه پایان سال ۷۲ ساعت آماده باش کامل هستند گفت: در شهر کرمان بیمارستان‌های شفا، شهید باهنر و پیامبر اعظم(ص) به طور ویژه در آماده‌باش بوده و بقیه بیمارستان‌ها نیز از آمادگی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در این ایام اوراژانس پیش بیمارستانی با ۱۳۰ پایگاه و ۱۳۸ کدعملیاتی در استان آماده ارائه خدمات هستند تصریح کرد: در این روزها تمامی نیروهای اورژانس کرمان در تمامی استان در آماده‌باش کامل هستند.

صابری خاط نشان کرد: اکیپ‌های اورژانس ۱۱۵ کرمان در محل‌های پر رفت و آمد و پر تجمع استقرار داشته و در این روزها کمبود نیروی خاصی نداریم.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی گفت: بخش در مان و فوریت‌های پزشکی در کنار سازمان‌هایی از این دست که با سلامت و امنیت جامعه سر و کار دارند در این ایام نه‌تنها تعطیل نبوده که در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود و تا صبح ۱۴ فروردین ساعت ۸ صبح ادامه دارد گفت: به‌دلیل اینکه سفرهای نوروزی تا چند روز پس از ۱۳ فروردین ادامه دارد احتمال تمدید این طرح وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های این طرح گفت: در ین راستا نظارت بیشتر بر مراکز اغذیه‌فروشی، رستوران‌ها و ... انجام شده و تمام مراکز درمانی و مراکز شبانه‌روزی دولتی با تمام ظرفیت فعال هستند.

صابری با اشاره به اینکه در نوروز ۹۵ در استان کرمان ۱۹ بیمارستان دولتی دانشگاهی فعال داشتیم گفت: خوشبختانه برای امسال این تعداد به ۲۲  بیمارستان در استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد بیمارستان‌های دولتی غیر دانشگاهی ۶ عدد فعال بود گفت: ایت تعداد به هفت عدد افزایش یافته و بیمارستان‌های خصوصی استان نیز با افزایش یک بیمارستان به ۷ رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  با اشاره به اینکه ۲۷ داروخانه خصوصی در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی فعال هستند خاطرنشان کرد: داروخانه‌های روزانه در ایام سال اجازه ارائه خدمات در طول شب را ندارند اما در ایام نوروز این داروخانه‌های هم اجازه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۲۷ کمپ سلامت نوروزی در استان در نوروز ۹۶ فعالیت دارند گفت: تمامی کمپ‌ها کانکس بوده و در ورودی شهرها خدمات عمومی پزشکی و  داروهای اولیه و ابتدایی را ارائه می‌دهند.

صابری با اشاره به اینکه در سال‌گذشته به بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در استان در کمپ سلامت نوروزی خدمات ارائه شد گفت: این خدمات در شهر کرمان به  ۴۸۰ نفر ارائه شده است.

وی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن اورژانس در شهرهای بزرگ ۱۲ دقیقه سایر شهرها ۱۰ دقیقه و در جاده‌ها ۱۴ دقیقه است گفت: این میانگین برای شهر کرمان کرمان ۹/۱ دقیقه بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه روزانه بیش از ۳ هزار تماس با اورژانس در استان برقرار می‌شود گفت: اورژانس هوایی نیز در تعطیلات نوروز فعال بوده و تا شعاع ۱۵۰ کیلومتر به شرط محیا بودن شرایط آب و هوایی و زیر ساخت‌های محل  انتقال حوادث ترافیکی خاص و بین بیمارستانی را در مکان‌هایی که امکان حضور آمبولانس وجود نداشته باشد ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.