رشت- اعضای شورای شهر رشت در صدو هشتادو دومین جلسه شورای شهر به دو مسئله استقرار سیرک عجایب و اهدای کارت های هدیه به هزار نفر از کارکنان شهرداری پرداختند.

سیرک عجایب رشت در شهربازی قدس استقرار می یابد

به گزارش قدس آنلاین، صد و هشتاد و دومین جلسه شورای رشت صبح یکشنبه برگزار شد و مهمترین لایحه آن واگذاری شهربازی قدس این شهرستان به سرمایه گذار سیرک عجایب بود.

این سیرک از آذر امسال در خیابان منظریه رشت برپا شده بود و براساس لایحه شهرداری، واگذاری این شهربازی به سرمایه گذار فوق با شرط اجاره به قیمت کارشناسی رسمی دادگستری مطرح شده بود.

محمد علی رفیعی از مخالفان این لایحه به این نکته اشاره کرد که فضای شهربازی دقیقا در محوطه باغ محتشم قرار دارد که به عنوان بخشی از هویت رشت شناخته می شود و ادامه داد: در طی سال ها به دلایل مختلف از وسعت این باغ کاسته شده است.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن شهربازی در باغ به هویت شهر آسیب وارد کرده است، افزود: می توان به جای واگذاری شهربازی قدس به سرمایه گذار، در مکان های دیگری مانند بوستان مفاخر فضای مورد نظر را به این سیرک اختصاص داد.

سید امیر حسین علوی دیگر عضو شورای شهر رشت به دفاع از این لایحه پرداخت و اظهار کرد: باید از ورود سرمایه گذاران به شهر حمایت کرد.

وی ادامه داد: بیش از دو سال است که شهربازی شهر تعطیل شده و نیاز است که این فضا مانند گذشته به عنوان فضایی تفریحی برای مردم شهر فراهم شود.

علوی ادامه داد:شهرداری پس از فسخ قرارداد غیرمنصفانه ای که به مدت ۲۰ سال فضای شهربازی را در اختیار کسی گذاشته بود، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حکم دادگاه برای وسایل کنونی شهربازی به طرف قرارداد پرداخت کرده است و می توان با شرط مرمت و بازسازی وسایل موجود، فضای مزبور را به سرمایه گذار مشتاق سیرک عجایب واگذار کرد.

 با وجود این توضیحات، مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری با حضور در صحن شورا نسبت به چگونگی انعقاد قرارداد با سرمایه گذار مزبور به ارائه توضیحات پرداخت.

در نهایت، اعضای شورا با تاکید بر اینکه برای فعالیت سرمایه گذار فوق در خیابان منظریه رشت که منجر به شکایت برخی ساکنان آن خیابان شد، هیچ مجوزی از شورا اخذ نشده است، با اجاره یک ساله فضای شهربازی به سرمایه گذار فوق موافقت کردند و این مجوز را به وی دادند که ظرف چهار ماه نسبت به تجهیز فضای شهربازی اقدام کند.

اما بند دوم لایحه شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع شد تا شهرداری نسبت به تعریف بسته جدید سرمایه گذاری با در نظر گرفتن مرمت و بازسازی وسایل موجود در شهربازی، لایحه جدید ارائه کند.

همچنین در ابتدای این جلسه، مسعود کاظمی، رئیس شورای شهر به شهردار در خصوص پرداخت معوقات کارکنان شهرداری اعم از کارمندان رسمی، شرکتی و قراردادی تذکر داد.

فاطمه شیرزاد، رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورا نیز با تأیید سخنان کاظمی، گفت: لایحه ای برای اهدای کارت های هدیه به بیش از هزار نفر از کارکنان شرکتی شهرداری درخواست شده که باید درباره آن هرچه زودتر تصمیم گیری شود.

با این حال امیر حسین علوی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، ردیف اعتباری در بودجه برای تأمین اهدای این کارت ها را بدون اعتبار دانست و گفت: در ردیف پیشنهادی برای تأمین این اعتبار عملا رقمی وجود ندارد.

بنابراین، لایحه فوق در جلسه آینده کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و برای اعتبارات لازم تصمیم گیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.