ایلام- رئیس گروه برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: اقامتگاه های سنتی دوار( سیاه چادر) برای اسکان گردشگران و مسافران نوروزی در این استان برپا خواهد شد.

اقامتگاه های سنتی دوار برای گردشگران نوروزی در ایلام برپا می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد نورالهی اظهار داشت: فاز اول اجرای طرح برپایی اقامت گاه های سنتی در تعطیلات نوروز ۹۶ در منطقه تفرجی تنگه ارغوان شهر ایلام اجراء خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح سیاه چادرهایی در مناطق مورد موافقت محیط زیست و منابع طبیعی برپا می شوند، افزود: از گردشگران و مسافران نوروزی با ارائه خدمات سنتی از جمله پخت نان، غذاهای محلی و شیرینی های بومی پذیرایی خواهد شد.

رئیس گروه برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام بیان داشت: همچنین در راستای اجرای این طرح که سرمایه گذار بخش خصوصی آن نیز انتخاب شده است، بازی های بومی محلی، موسیقی آئینی و سنتی استان اجراء می شود.

محمد نورالهی با بیان اینکه اقامتگاه های سنتی دوار(سیاه چادر) برای اسکان گردشگران و مسافران نوروزی در این استان برپا خواهد شد، یادآور شد: با تعدادی از آژانس های خدمات مسافرتی و گردشگری مناطق مختلف کشور برای برگزاری تور و تهیه بسته سفر با محوریت این اقامت گاه ها رایزنی شده است.

وی با اشاره به اینکه این اقامتگاه ها مختص گردشگران غیر بومی است، خاطرنشان ساخت: در صورت تمایل، سرمایه گذاران می توانند در دیگر مناطق استان از جمله کویرهای شهرستان مرزی دهلران، جهت برپایی دوار(سیاه چادر) برای اسکان گردشگران استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.