ساری- همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن، طی مراسمی با حضور استاندار مازندران از خبرنگار روزنامه قدس به عنوان یکی از بانوان فعال و نمونه مازندران تجلیل شد.

خبرنگار قدس در مراسم تقدیر از بانوان نمونه مازندران تجلیل شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این مراسم ضمن تجلیل از ۴۰ بانوی نخبه و نمونه مازندرانی، از رقیه توسلی خبرنگار مازندرانی روزنامه قدس به پاس ۱۷ سال تلاش در عرصه رسانه و موفقیت های کسب شده در جشنواره های ملی و استانی تقدیر شد.

استاندارمازندران عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از بانوان نخبه و نمونه استان در ساری، حضرت فاطمه (س) را الگو و اسوه زنان دنیا خواند و گفت: زنان باید با الگوگیری از این بزرگوار، راه و روش ایشان را در زندگی پیاده کنند.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به اینکه در بکارگیری زنان در مدیریت های اجرایی موفق عمل نکرده ایم، افزود: در واگذاری مدیریت ها، در شرایط مساوی اولویت با زنان است.

وی با بیان اینکه ۲۲ درصد زنان استان به کشاورزی می پردازند و ۲۵ درصد در صنعت مشغول بکار هستند، یادآور شد: حضور بانوان مازندرانی در مراکز آموزش عالی، ۴ درصد بیشتر از متوسط کشوری رشد داشته است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در حوزه اشتغال دچار چالش هستیم، گفت: مشکل اساسی ما فارغ التحصیلان جویای کار می باشد.

فلاح با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل بیکار در مازندران وجود دارند، اضافه کرد: زنان جمعیت بیشتری از این قشر را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه ۵۸ درصد دانشگاهیان مازندران را زنان تشکیل می دهند، یادآور شد: حضور دختران مازندرانی در مراکز آموزش عالی، ۱۴ برابر شده است.

استاندار مازندران از زنان خواست با مشارکت در انتخابات شوراها حضور خود را در این میدان بزرگ رقابتی به نمایش بگذارند و توانمندی ها خود را نشان دهند.

فلاح با اعلام نتایج سرشماری نفوس ومسکن، از افزایش جمعیت استان خبر داد و گفت: رشد جمعیت مازندران از متوسط کشور بالاتر بوده است.

در پایان این مراسم با حضور مدیران دستگاه های اجرایی از ۴۰ بانوی نخبه و نمونه مازندران با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

گفتنی است: رقیه توسلی خبرنگار روزنامه قدس در استان مازندران طی  سال های گذشته موفق به کسب جوایز مطبوعاتی مختلف شامل یک رتبه  ملی و ۸ رتبه استانی گردید و طی ۳ دوره متوالی، موفق به کسب رتبه اول در جشنواره مطبوعات مازندران شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.