یزد - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد استان یزد گفت: بانک اطلاعاتی صنایع شامل تمام واحد ها ی صنعتی استان می شود این بانک به صورت مداوم در حال بروزرسانی ‌است .

بانک اطلاعاتی صنایع  واحد ها ی صنعتی یزد را در خود جای می دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید علی کانتری کلانتری عصر یک شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزداظهار داشت: در ارتباط با پایش وضعیت واحدها و صنایع کوچک در استان یزد همکاری و هماهنگی‌های خوبی انجام شده و اقدامات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در استان یزد صورت گرفته، ایجاد کلینیک مشاوره صنعت، معدن و تجارت است،در این کلینیک با بهره‌گیری از مشاوران برجسته و با تجربه در زمینه‌های حقوقی، مالیاتی، کار و سایر موارد مشاوره‌های رایگان به فعالان این عرصه ارائه می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه شفاف‌سازی در زمینه مالیات در استان یزد بی‌ثمر بوده خاطرنشان ساخت : برخی واحدهایی که با لابی‌گری امور خود را پیش می‌برند، در این زمینه مشکلات کمتری داشته‌اند.

این مسئول تصریح کرد: تحقیقی در زمینه مالیات‌ستانی در استان یزد صورت گرفت و نتایج آن در اختیار همه استان‌ها قرار گرفت،که استان‌های دیگر از نتایج این پتحقیق به خوبی بهره‌برداری کردند اما استان یزد نتوانست استفاده درستی از این پژوهش داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزدنیزدر این نشست از راه‌اندازی ۷۲۲ طرح صنعتی جدید در یزد خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این واحدها، هر روز ۹ اشتغال صنعتی در یزد ایجاد شده است.

محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: یکی از وعده‌های دولت در اقتصاد مقاومتی این بود که تا پایان امسال چادرملو که یکی از طرح‌های ۳۳ گانه بود به بهره‌برداری برسد و خوشبختانه این وعده انجام شده است.

 وی افزود: از ابتدای دولت تا امروز، هر روز ۹ نفر اشتغال صنعتی جدید در استان یزد ایجاد شده،واین آمار بر اساس پروانه بهره‌برداری است که صادر شده و مو لای درز آن نمی‌رود.

این مسئول تصریح کرد: تنها استانی در کشور که چهار پروژه از پروژه‌های ۳۳ گانه اقتصاد مقاومتی را در بر می‌گیرد، استان یزد است در این دولت بیش از ۷۲۲ طرح صنعتی جدید راه‌اندازی شده که به ازای کمتر از هر دو روز، یک واحد جدید ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.