اصفهان- شهردار اصفهان تاکید کرد: جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی می تواند آغازگر فصلی نوین برای انتقال تجارب ایران و کره در ابعاد گوناگون باشد.

فصلی نوین برای انتقال تجارب ایران و کره آغاز شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد یکشنبه شب در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی که در محل باغ چهلستون اصفهان برگزار شد، گفت: برپایی این جشنواره حکایت از روابط بین فرهنگی گسترده والبته پر ریشه وپیشینه بین ایران وکره جنوبی دارد.

وی با بیان اینکه از دوران باستان در حافظه تاریخی ما ایرانیان نام سرزمین کره در قالب واژه سیلا بارها ثبت شده است، اظهارکرد: متون اسطوره ای و ادبی و جغرافیایی و تاریخی این سرزمین یاد آور روابط مستحکم بین الدوله و بین المللی ایران و مردم کره جنوبی می باشد.
شهردار اصفهان کتاب های «سلسله التواریخ» اثرارزشمند ابوزید سیرافی و «سلسله التواریخ» اثر ابوزید سیرافی را گواهی برای این ادعا خواند وتصریح کرد: متون کهن قرن ششم هجری برابر با قرن ۱۱ میلادی، در قالب های روایی وحماسی، بیانگر وجوه مشترک و نمادین فراوانی بین شهروندان دو ملت  و روابط همدلانه آنها در خلال قرون متمادی است.

وی تاکید کرد: به میمنت وجود جاده پراثر و پر خاطره ابریشم، مردم اصفهان وکره جنوبی علی رغم فاصله جغرافیایی، همسایگانی همدل و همزبانی شده اند که امروز آثار آن را در قالب روابط بین فرهنگی گسترده شاهد هستیم.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی می تواند آغازگر فصلی نوین برای انتقال تجارب ایران و کره در ابعاد گوناگون باشد.

وی اضافه کرد: با مشارکت و تعامل سازنده می توان روند شکل گیری شهرهای خلاق را شتاب داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.