مشهد- اتفاقات و صدمات چهارشنبه سوری سال گذشته ۳۰۰۰ مصدومیت را به ثبت رسانده که از این تعداد ۳۲ درصد جمعیت دانش آموزان ۱۰ تا ۲۰ ساله و ۶۰ درصد افراد ۱۰ تا ۳۰ ساله بودند که در همین رابطه ۸۵۰ مصدومیت چشم و نابینایی به ثبت رسید.

دود چهار شنبه سوری سال گذشته در چشم ۸۵۰ نفر رفت

به گزارش قدس آنلاین، این مطلب را دکتر عباس عظیمی استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص بینایی با حضور در روزنامه قدس و در گفت وگو با خبرنگار ما عنوان کرد وافزود: متأسفانه در بین مصدومین چهار نفر فوتی و ۲۱ نفر قطع عضو گزارش شده است.

وی یادآور شد: هرساله آمارهای فراوانی از صدمات و اتفاقات ناگوار چهارشنبه سوری به دستمان می رسد که بسیار دردناک و پر مخاطره است وبیشتر مربوط به کودکان و نوجوانانی است که بر اثر بی احتیاطی و انفجار ترقه و مواد محترقه بینایی و یا عضو دیگری از بدنشان را از دست داده اند.

رئیس انجمن اپتومتری خراسان خاطر نشان کرد: با اینکه طی سالیان گذشته با اقداماتی که صورت گرفته آمار اتفاقات و صدمات این ایام کاهش یافته با این حال به دلیل وجود مواد خطرزا و انفجاری شدت صدمات و معلولیت بیشتر بوده و آثار غیر قابل جبرانی به جا گذاشته است .  

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر مصدومان این حوادث جوانان و نیروهای مولد جامعه هستند و آمارها نشان می دهد در بین۳۰۰۰ مورد مصدومیت ۸۵۰ مورد صدمات چشمی و حتی نابینایی بوده است، رسانه‌ها باید با آموزش صحیح و مستمر و اطلاع رسانی بموقع در پویش(کمپین) «نه به چهارشنبه سوری پرخطر» سهیم شوند و برگزاری مراسم سنتی و بی خطر خانوادگی چهارشنبه آخر سال را جایگزین آتش بازی‌ها و انفجارهای خطرناک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.