مشهد-ناظر پولی بانک مرکزی در خراسان رضوی از آمادگی برای توزیع اسکناس نو در استان خبر داد و اظهار داشت: سهمیه پول نو استان شامل اسکناس‌های پنج، ۲ و ۱۰ هزار تومانی و ایران چک دریافت شده است که بزودی توزیع آن آغاز می‌شود.

توزیع ۷ میلیون برگ اسکناس نو در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ضیایی فر شمار اسکناس‌های ۲۰۰۰ تومانی نو را یک میلیون و ۹۶۰ هزار برگ و اسکناس ۵۰۰۰ تومانی را ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار برگ اعلام کرد و افزود:سهمیه اسکناس ۱۰ هزار تومانی نیز ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار برگ است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۷ میلیون و۳۴۵ هزار برگ اسکناس نو برای تأمین نیاز شب عید مردم به پول نو به عنوان سهیمه استان دریافت شده است،اضافه کرد: ارزش ریالی پول نو یاد شده حدود ۴۱۸ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد:این پول در اختیار تمامی بانک‌های استان قرار گرفته است.ضمن اینکه توزیع عمومی اسکناس نو از طریق بانک‌های منتخب شامل صادرات،ملی،ملت،تجارت ،سپه و کشاورزی نیز انجام می‌شود .

وی خاطر نشان کرد:در ۱۲ شعبه از بانک‌های منتخب در سطح شهر مشهد شامل هر بانک توزیع کننده دو شعبه توزیع عمومی پول نو در نظر گرفته شده است تا دسترسی مردم به اسکناس نو برای شب عید آسان‌ترباشد.

وی با اشاره به اینکه در این ۱۲ شعبه اسکناس ۲ و ۵ هزار تومانی توزیع می‌شود،گفت:توزیع عمومی پول نو در شعب یاد شده ۲۶،۲۵ و ۲۸ اسفند ماه خواهد بود.

ضیایی فر ادامه داد:همچنین ۱۰۰دستگاه خود پرداز نیز در مشهد برای توزیع عمومی پول نو اختصاص یافته است که پول نو در این خودپردازها از ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه جاری قابل برداشت است.

وی در خصوص روند توزیع اسکناس نو در شهرستان‌های استان نیز خاطر نشان کرد:در سال گذشته در ۲۵ شهرستان توزیع پول نو به مدت دو روز از طریق خودپردازها در نظر گرفته شده بود که امسال مدیریت این کار به عهده بانک‌های عامل گذاشته شده است واین بانک‌ها موظفند ضمن اینکه در شعب، توزیع اسکناس نو داشته باشند شرایطی فراهم شود تا پول نو از طریق خودپردازها نیزبرای مردم قابل برداشت باشد.

ناظر پولی بانک مرکزی در خراسان رضوی درباره سهمیه شهرستان‌ها از محل پول‌های نو تصریح کرد: از آن جایی که امسال مدیریت توزیع پول نو به عهده بانک‌ها گذاشته شده است لذا نمی‌توان رقم دقیقی اعلام کرد اما به طور معمول با توجه به فاکتورهایی مانند جمعیت، ۲۵ درصد توزیع پول نو در شهرستان‌ها و ۷۵ درصد در مشهد است.

وی درباره توزیع ایران چک نو نیز خاطر نشان کرد:حدود ۵۰۰ میلیارد رالش ایران چک نو تا ۲۸ اسفند ماه توزیع می‌شود که بخشی از آن از طریق خودپرداز خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نیمی از ایران چک‌های موجود در خودپردازها، نو و جدید خواهد بود، گفت: ایران چک نو به مرور تا زمان تحویل سال جدید در خودپردازها توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد:تزریق ایران چک بدون اینکه سهمیه مشخص شده‌ای برای بانک‌ها در نظر گرفته شود،انجام می‌شود.

به گفته وی سهمیه پول نو برای توزیع درشب عید امسال در مقایسه با سال گذشته از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی برخوردار است.

اسامی خودپردازهای منتخب در مشهد

ناظر پولی بانک مرکزی در خراسان رضوی اسامی خودپردازهای منتخب پرداخت  اسکناس نو در شهر مشهد را به شرح زیر اعلام کرد:
شعب بانک صادرات: میدان طبرسی، چهارراه دانش، توحید، چهارراه مطهری، میدان ۱۵ خرداد، میدان عدالت، چهارراه لشکر، میدان تختی، ۳۸متری آزادشهر،پنج راه ابومسلم، بلوار دوم طبرسی، عبدالمطلب، فلکه جواد الائمه(ع)، خیابان راهنمایی، طرق گلشهر، شهرک شهید رجایی، بلوار وکیل آباد، کوی امیرالمؤمنین، چهارراه ابوطالب، ۲۲ بهمن، خواجه ربیع، هفده شهریور، بلوار فرودگاه، بلوارسجاد، رضاشهر، سیدی، بزرگراه آسیایی، بلوار توس، چهارراه مخابرات، میدان حر و شهید باهنر. (جاده سرخس).
شعب بانک ملی: سراب، سناباد، ابوطالب، ساجدی، دانشگاه آزاد، بلوار سازمان آب، میدان بسیج، فرودگاه، غدیر، آسایشگاه جانبازان، بلوار فرهنگ، نواب، حجت، اداره غله، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش ناحیه ۶، پردیس، شریعتی، سعدی، عدالت، دارایی.
بانک ملت: صیاد، حجاب، گلشهر، ۱۰دی، اندیشه، وحدت، امامت، شهید رجایی، پنج تن، نواب صفوی، پایگاه قائم (۳۵ متری المهدی)
بانک کشاورزی: توس (روبه روی پلیس راه قاسم آباد)، سجاد، خسروی، معلم، جمهوری اسلامی، سروش، هنرستان، حسابی.
بانک تجارت: صداوسیما، آب و برق، شهرک لشکر، مدرس، دقیقی، بیمارستان رضوی، رسالت، طرق.
بانک سپه: احمدآباد، دانشگاه،  بلوار سجاد، شهید مفتح، آبکوه، شهید صدر، میدان بار، هنرستان، وکیل آباد.
بانک مسکن: مرکزی و انتقال خون (میدان شریعتی)
بانک پاسارگاد: آزادشهر و احمدآباد
بانک اقتصاد نوین: امام خمینی(ره) و احمدآباد
بانک رفاه: معلم و بیمارستان قائم.
بانک شهر: میدان شهدا و ابوذر غفاری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا پریروی ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    پول نو میخوام