خانواده‌های مبتلایان به سرطان به حمایت‌های روانی جدی نیازمندند.

قدس آنلاین - بهناز آسنگری، مدیر بخش خدمات حمایتی مؤسسه خیریه محک با بیان این مطلب به «قدس» می‌گوید: به دلیل آنکه سرطان هنوز از نظر مردم جامعه بیماری خاص با درمانی دشوار محسوب می‌شود از این رو برای ادامه روند درمان و پذیرش شیوه‌های مختلف طی این زمان خانواده و بیمار نیاز به حمایت‌های روانی دارد که گاه حتی بیش از مساعدت‌های اقتصادی و اجتماعی ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به کارکرد کمیته والدین در این مؤسسه می‌افزاید: بسیاری از والدین وقتی با واقعیت بیماری فرزندشان مواجه می‌شدند در برابر پزشکان و مددکاران موضع می‌گیرند. از همین رو با حضور فردی مشابه خود؛ خانواده‌ها بهتر، آسانتر و به موقع مسیر دریافت خدمات و روند درمان را انتخاب و طی می‌کنند. چرا که عنصر زمان در مداوای مبتلایان نقش حیاتی دارد اگر تأخیر یا تعللی دراین زمینه اتفاق بیفتد آثار ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت.

آسنگری ادامه می‌دهد: هربیماری که در هربیمارستان دولتی مبتلا به سرطان است با برگه تشخیص بیماری و دفترچه بیمه با شرط این که زیر 16 سال باشد می‌تواند تحت خدمات حمایتی این مؤسسه قرار بگیرد. البته افرادی که فاقد بیمه هستند نیز از سوی محک برای بیمه شدن آن‌ها اقدام می‌شود. درتمام بیمارستان‌های که بخش آنکولوژی وخون اطفال دارد داوطلبان محک به فعالیت مشغولند و این افراد برای بیماران متقاضی تشکیل پرونده می‌دهند. همچنین درصورتی که دربیمارستان‌های شهرستانی بخش خون و آنکولوژی وجود دارد که طرف قرارداد ما نیست مبتلایان می‌توانند یک بار به دفتر محک درتهران کنند تا با ارتباط با این مؤسسه خدمات مورد نیاز این افراد از طریق پست به طور مستمر انجام شود. .

وی اضافه می‌کند:اطفالی که شرایط ویژه‌ای دارند و نیاز به تحصیل درمدارس خاص یا مراکز آموزشی غیر انتفاعی دارند مؤسسه هزینه تحصیل آن‌ها را می‌پردازد. همچنین برای حمایت از این افراد برای ورود به دانشگاه هزینه کلاس‌های آمادگی کنکور پرداخت می‌شود، حتی اطفال بهبود یافته می‌توانند از این خدمات برخوردار شوند.

 آسنگری تأکید می‌کند: اطفال مبتلا در جریان روند درمان گاه نیاز به خدمات ویژه همانند پروتزها دارند که با توجه به نوع و محل استفاده آن‌ها هزینه‌ها متفاوت است به طوری که گاه این هزینه‌ها به بیش از 40 میلیون تومان می‌رسد از همین رو خانواده برای تأمین این خدمات دچار مشکل می‌شود بنابر این مؤسسه در تهیه خدمات یادشده مساعدت می‌کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.