شهرکرد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از دایر شدن نمایشگاه دائمی عرضه محصولات و تولیدات صادرات این استان در پایتخت عراق خبر داد.

چهارمحال و بختیاری در بغداد نمایشگاه دائمی برپا می کند

به گزارش قدس آنلاین، راه اندازی نمایشگاه دائمی در بغداد در سفر نیمه اسفندماه سال ۹۵ هیات تجاری استان متشکل از تعدادی بازرگان، ۱۵ مدیر واحدهای تولیدی و صنعتی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی مربوطه برای توسعه روابط تجاری این استان و تجار کشور عراق به بغداد، تصمیم گیری و مصوب شد و بزودی عملیاتی می شود.
سید نعیم امامی در این باره اظهار کرد: تولیدکنندگان و بازرگانان چهارمحال و بختیاری از بازار های تخصصی و عمده فروشی شهرهای بغداد، کربلا و نجف دیدار و در جلسات متعدد با بازرگانان و تجار کشور عراق زمینه های سرمایه گذاری و نیاز بازار عراق شناسایی و تصمیم گیری شد.
امامی افزود: بازرگانان استان در نشست های مشترک با اعضای اتاق دوستی ایران و عراق، اتاق مشترک ایران و عراق، سفیر ایران در عراق و سرکنسول ایران در کربلا نیازهای بازار کشور عراق و زمینه های سرمایه گذاری برای ایجاد خطوط تولید در بغداد تفاهم و تصمیم گیری شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: در نشست های مشترک بازرگانان استان و عراق، مواد لبنی، آرد، آب معدنی بسته بندی شده، انواع سنگ ساختمانی، تزئینی و نما، موکت و منسوجات، شیرنگ و پلاستیک بسته بندی از جمله تولیدات صادرات محور این استان و نیازهای کشور عراق شناسایی شد.
به گزارش ایرنا، ۳۶ کشور هدف بازار صادرات کالاهای استان چهارمحال و بختیاری است که ۹۹ درصد کالاهای استان به ۱۰ کشور شامل عراق، افغانستان، پاکستان، هند، امارات، ترکمنستان، ترکیه، مالزی، تاجیکستان و ازبکستان صادر می شود.
در ۱۱ ماه گذشته امسال ۹۶ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۲۳۴ دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد دارد.
هم اینک حدود ۶۴ قلم کالا شامل انواع لوازم خانگی، کولر، آبگرمکن، یخچال، یخچال فریزر، مغز بادام، مصنوعات پلاستیکی، خامه، پنیر، دوغ، شیر، ماهی قزل آلا، خوراک دام و طیور، ماشین لباسشویی، مصنوعات فلزی، دانه های روغنی، کاشی، سرامیک، تراکتور، موکت، شکلات، ظروف چدنی، گیاهان دارویی، لوله و اتصالات، خوراک آبزیان، مفتول، بدنه کامیون و روغن نباتی از چهارمحال وبختیاری به صادر می شود.
استان چهارمحال وبختیاری دارای بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.