قزوین- مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه در ۱۶۹ واحد آموزشی و ۴۴ هزار و ۲۶۵ دانش آموز در سطح استان و با هدف شناسایی ظرفیت ها و توانایی های مدارس اجرایی شده است.

مدارس قزوین در طرح تعالی مدیریت مدرسه مشارکت فعال دارند

قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تجلیل ۱۰ واحد آموزشی برتر مجری طرح تعالی مدیریت مدرسه خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، همایش تجلیل از مدارس برتر مجری طرح تعالی مدیریت مدرسه و معلمان برتر در جشنواره الگوهای تدریس و گروه های آموزشی صبح دوشنبه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، معاونان، کارشناسان، مدیران و معلمان مدارس برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش قزوین در این همایش، با بیان اینکه برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد شرایط تمرکز بر فرایندهای مدیریتی را فراهم آورد، اظهار کرد: این برنامه با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار دارد تا همه عوامل مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های خود، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه عملیاتی مدرسه اقدام کنند.

وی اجرای به استقبال بیشتر مدارس از برنامه تعالی مدیریت مدرسه را در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: این برنامه امسال در ۱۶۹ واحد آموزشی و برای ۴۴ هزار و ۲۶۵ دانش آموز در سطح استان اجرا شده که از این تعداد ۷۳ واحد آموزشی امسال به این برنامه پیوستند.

قاسمی با بیان اینکه امسال پنج واحد آموزشی استان موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور شدند، ادامه داد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه، آموزش و پرورش را به سمت یک نظام آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل پاسخگویی بیشتر و توجه به نیازهای جامعه سوق خواهد داد.

گفتنی است این طرح سومین سال متوالی است که در مدارس استان اجرا می شود. همچنین در این همایش ۴۰ نفر از معلمان برتر در جشنواره الگوهای تدریس و گروه های آموزشی تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.