ایلام- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: در نوروز ۹۶ همانند سنوات گذشته ازتوان همیاران پلیس و فرهنگیاران ترافیک جهت کنترل تخلفات و کاهش سوانح ترافیکی استفاده خواهیم کرد.

۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی پلیس را در ایام نوروز یاری می کنند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ «محسن ناصری» در همایش «آماده باش همیاران پلیس» استان اظهار کرد: متأسفانه ۹۰درصد تلفات ناشی از تصادفات با وسایل نقلیه موتوری که همه‌ساله میلیون‌ها  کشته و مجروح  به‌جای می‌گذارد مربوط به کشورهای درحال‌توسعه است و کشور ایران باوجود داشتن تنها یک درصد جمعیت جهان درچندسال اخیر۲درصدازتلفات انسانی حاصل از تصادفات وسایل نقلیه درسراسرجهان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: ضرر و زیان هنگفت مادی ناشی از حوادث رانندگی و تأثیر منفی آن بر اقتصاد کشور و خسارت معنوی غیرقابل‌جبران این معضل اجتماعی زنگ خطری برای از بین رفتن هرچه بیشتر سرمایه‌های ملی اعم از مالی و جانی است.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اشاره به اینکه  طرح همیار پلیس ویژه دانش آموزان باهدف ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی ترافیک، تقویت انضباط اجتماعی و کاهش تخلفات رانندگی است افزود: تعداد۱۰۰هزارنفرازدانش آموزان که نقش‌آفرینان علم و ادب این استان هستند و در آستانه سال جدید همانند سال‌های گذشته پلیس را در این طرح یاری خواهند کرد.

 ناصری تصریح کرد: فرهنگ یاران و همیاران پلیس می‌توانند در کاهش حوادث و سوانح ترافیکی نقش مهمی داشته باشند و ضمن احترام به قانون و فرهنگ‌سازی در عرصه علم و ادب در بهبود رفتارهای ترافیکی نیز تأثیرگذار باشند.

وی به نقش معلمین جامعه به‌عنوان پیشتازان فرهنگی در زنجیره آموزش و فرهنگ‌سازی همیاران و اولیاء اشاره کرد و افزود: این معلمین عزیز هستند که تحت عنوان فرهنگ یاران ترافیک وارد عمل شده و به روند تکاملی طرح همیاران پلیس جامه عمل پوشیده و با ظرفیت ایجادشده در استقرار نظم و انضباط اجتماعی نقش‌آفرینی کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اشاره به اینکه در نوروزسال گذشته هیچ‌گونه حادثه ترافیکی منجر به فوت در معابر درونشهری استان نداشته‌ایم ، اظهار امیدواری کرد: با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و همراهی و همدلی مردم خوب استان و دانش آموزان عزیز همیار پلیس ترافیکی آرام، ایمن و بدون حادثه را در سطح استان داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.