کرمان- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در کرمان فردی بابت دیه تصادفات در زندان نیست، تعداد زندانیان مالی در سطح استان از ۲۰۰ نفر بیشتر نیست.

نباید اجازه دهیم که افراد به دلیل حوادث کارگاهی به زندان بروند

به گزارش قدس آنلاین، یدالله موحد صبح دوشنبه در جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه ۲۰۰ نفر در کرمان مشمول کمک های ستاد دیه هستند، اظهار کرد: در حال حاضر در کرمان، زندانی بابت دیه تصادفات نداریم و شرکت های بیمه ای موظف به پرداخت سریع دیه بر اثر تصادفات هستند.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به ایمنی در کارگاه ها، ادامه داد: باید از نقص های کارگاهی در کارگاه های تولیدی جلوگیری کرد و نباید اجازه دهیم که افراد به دلیل حوادث کارگاهی به زندان بروند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: تجربه نشان داده که زندان رفتن نه تنها مفید نیست بلکه آسیب های دیگری به جامعه وارد می کند و برای جلوگیری از زندان رفتن افراد باید تدابیر بیشتری بیندیشیم.

وی با بیان اینکه کار ستاد دیه پس از ورود افراد به زندان آغاز می شود، افزود: باید با اقداماتی در بدو ورود فرد به زندان، وارد عمل شده و این امر از طریق بررسی پرونده ها در اجرای احکام قابل پیگیری است.

موحد با اشاره به اینکه پس از زندانی شدن افراد، قبح این موضوع در نظر آن ها از بین می رود، گفت: سابقه منفی برای فرد ایجاد می شود و از طرف دیگر زندان رفتن افراد مسئله ای را حل نمی کند و جامعه درگیر آن می شود.

وی ضمن تشکر از خیران که سال پرتلاشی برا مجموعه ستاد دیه استان ایجاد کردند، ادامه داد: هرگونه تقدیر و تشکر از این افراد، جبران کار آن ها نیست و این افراد با خداوند معامله کرده اند.

موحد بر آگاه‌سازی جامعه نسبت به آسیب‌های مهریه سنگین تاکید کرد و گفت: متاسفانه تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان، زندانیان مهریه هستند که باید اقدامات پیشگیرانه در این مورد انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.