قم- رئیس اداره تعاونی و امور رفاهی آموزش و پرورش استان قم از اختصاص ۳۲۹ مدرسه ، ویژه اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

۳۲۹ مدرسه در قم آماده اسکان مسافران نوروزی است

به گزارش قدس آنلاین، قم همانند بسیاری از شهرهای کشور میزبان مسافران و زائران است و مسئولین آموزش و پرورش برای اسکان زائران و مسافران شهر کریمه اهل‌بیت (ع) آمادگی خود را اعلاکم کرده اند.  حسن عبدالهی در این زمینه  با اشاره به نحوه برنامه‌ریزی اسکان زائران نوروزی در سال ۹۶ اظهار داشت: برنامه‌ریزی اسکان مسافران نوروز۹۶ طی جلساتی در اواخر آبان ماه در سطح نواحی و مناطق، با در نظر گرفتن شرایط مدارس و زیرساخت‌ها و امکانات موجود انجام شد.

رئیس اداره تعاونی و امور رفاهی آموزش و پرورش استان قم افزود: با توجه به اینکه استان قم محور مواصلاتی با استان‌های دیگر است همچنین پیش‌بینی حجم بالای مسافران نوروزی، طرح‌ها و برنامه‌هایی در این زمینه موردبررسی قرار گرفت.

وی ضمن تأکید بر تکریم زائران و میهمانان کریمه اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: با توجه به منشور و شیوه‌نامه اسکان فرهنگیان از سوی وزارت آموزش و پرورش، چگونگی ساماندهی مطلوب با استفاده از تجربیات به‌دست‌آمده در سنوات گذشته و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، بررسی و ساماندهی شد.

عبداللهی مهر خاطرنشان کرد: در مرحله بعد با اتخاذ تدابیر مناسب، چالش‌ها و نقایص برنامه مذکور رفع، و راهکارهایی نیز به‌منظور کیفیت مطلوب و رضایتمندی حداکثری در ارائه خدمت به زائران مطرح شد.

وی  با اشاره به وضعیت پذیرش اسکان در مدارس استان قم طی سه سال گذشته با عنوان عضو برتر کشوری، گفت: ثبت‌نام اینترنتی برای اسکان نوروزی فرهنگیان از ۵ اسفند ۹۵ شروع می‌شود، که  فرهنگیان می‌توانند با ورود به سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده و مدارس موردنظر را انتخاب کنند.

 رئیس اداره تعاونی و امور رفاهی آموزش و پرورش استان قم، عنوان کرد: از محاسن اجرای طرح مذکور این است که زائران از مکان و محل استقرار خود اطلاعات کافی را داشته و این خود در کاهش حجم ترافیک شهری نقش بسیارموثری خواهد داشت.

 وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تأمین اسکان زائران و مسافران شهر کریمه اهل‌بیت (ع) افزود: در این زمینه۷ پایگاه، در نواحی چهارگانه نزدیک به۳۲۹ مدرسه و۲ هزار و ۶۱۹ کلاس، در سه گروه (الف)،(ب)و ویژه، دسته‌بندی و تجهیز شده است.

قابل‌ذکر است که امسال هزینه اسکان، بین  ۸ تا ۱۰ درصد، به جهت پذیرایی مطلوب از مسافرین نوروزی افزایش خواهد یافت.

عبدالهی مهر با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال گذشته تعداد ۱۱۰ هزار نفر در مدارس قم مستقرشده‌اند، بیان کرد: در راستای تسهیل تردد زائران و مسافران به‌منظور زیارت حرم کریمه اهل‌بیت (ع) ۵۰ مدرسه نیز اطراف حرم مطهر تجهیز و آماده‌سازی شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته باهمت شبانه‌روزی  همکاران از ایمنی صددرصدی مدارس، در برخورد با خسارات و مشکلات ناشی از ناهنجاری‌ها مواجه بودیم، امسال نیز، باقوت به همراهی شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی به زائران محترم خواهیم پرداخت.

رئیس اداره تعاونی و امور رفاهی آموزش‌وپرورش از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نیروهای خدماتی خبر داد و افزود: با توجه به نظرسنجی ارزیابی عملکرد در سال گذشته که افتخار کسب رتبه دوم کشوری جهت ارائه خدمت به زائران را داشتیم .

وی عنوان کرد: در همین رابطه و به‌منظور همراهی و خدمت‌رسانی هرچه بهتر و مطلوب‌تر به زائران و مسافرین نوروزی ۴۰۰ نفر از نیروهای خدماتی پشتیبانی و تدارکات، تحت آموزش مسائل، رفتاری، اخلاقی، روابط عمومی بالا، ایمنی و کلیه نکاتی که به همراهی بهتر زائران کمک کند، قرار گرفتند.

عبدالهی مهر خاطرنشان کرد: در هفته پایان اسفندماه که به‌عنوان هفته آراستگی مدارس  مطرح می‌شود، علاوه بر پاک‌سازی و آمادگی شرایط بهداشتی و رفاهی در مدارس، ویژه حال مسافران، مربیان پرورشی نیز به‌منظور تأثیرپذیری مطلوب، با آماده‌سازی پیام‌های تربیتی و الگویی مناسب فضایی کاملاً شاد، ایجاد خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.