جغتای- فرماندار جغتای از افتتاح بیش از ۵۰ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد ریال در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

بیش از ۵۰ طرح عمرانی در جغتای  به بهره برداری رسید

محمد علی آبادی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: این طرح ها در حوزه های عمرانی، کشاورزی، آب رسانی، خدماتی و بهداشت و درمان به بهره برداری رسیدند.

وی با اشاره به اینکه هزینه اجرای این طرح ها از محل اعتبارات تملک دارایی، ملی، استانی و بخش خصوصی تأمین شده است تصریح کرد: تاکنون ۲۶ روستای شهرستان جغتای گازرسانی شده است و امیدواریم ۲۶ روستای باقیمانده با جمعیت بیش از ۳۰هزارنفر هر چه سریع تر گازرسانی شود که جمع هزینه کرد این اقدامات ۳۷ میلیارد تومان بوده است.

علی آبادی با اشاره به تکمیل و بهره برداری از ساختمان دهیاری در ۳۴ روستای این شهرستان تصریح کرد: اجرای طرح هادی روستایی در ۱۵ روستا که در هفت روستا در حال بهره برداری است و همچنین مطالعات بازنگری طرح هادی روستایی در ۱۶ روستا که در ۶ روستا به اتمام رسیده و ۱۰ روستای دیگر در حال انجام است.

وی ادامه داد: برق رسانی به روستاهای جدید، احداث شبکه و نصب ترانس، ترمیم و اصلاح شبکه ها، توسعه شبکه های شهری و روستایی و همچنین افزایش ذخیره منابع آب و روستاهای برخوردار، لوله گذاری، توزیع و انتقال، ساخت مخازن ذخیره از مهم ترین اقدامات در حوزه برق رسانی و آب رسانی به شمار می رود.

فرماندار جغتای با بیان اینکه پروژه های راه شهرستان در حال بهره برداری و اجرا هستند، اظهار کرد: جاده های گوری - گورپان، سه راهی دستوران به اله آباد و کهنه، جغتای- دستوران منیدر، روکش آسفالت از مجموع طرح هایی است که در حال بهره برداری و اجرا هستند.

وی گفت: بهره برداری از مرغداری ها، دامداری های صنعتی و طرح های انتقال آب کشاورزی و همچنین بهره برداری و اجرای واحدهای صنعتی کارخانه رب، واحد فراوری پسته، تولید اکسیژن، خوراک دام و طیور، سیلو و کارخانه آرد، سردخانه و کارخانه یخ که در اشتغال زایی و اقتصاد شهرستان تأثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به احداث سالن ورزشی در ۶ روستای شهرستان عنوان کرد: هتلینگ اورژانس، تجهیز کامل آزمایشگاه و بازسازی بلوک زایمان بیمارستان ولی عصرجغتای و نیز بهره برداری از اورژانس روستای نوباغ، بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیز خانه های بهداشت سطح شهرستان را از مجموع طرح های عمرانی اعلام کرد.

علی آبادی با اشاره به اینکه در بهره برداری از پروژه های راه آهن شمال شرق بیش از ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است، اصلاح و توسعه معابر شهری جغتای، جداسازی آب فضای سبز از آب شرب، پارک ستارگان و باغراه و احداث و نوسازی مدارس روستاهای شهرستان با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان و بهره برداری از پروژه های اداره مخابرات را می توان از دیگر طرح های مهم برشمرد.

وی از استاندار خراسان رضوی درخواست توجه ویژه به راه های ارتباطی و همراهی مسئولان استانی با این شهرستان را داشت و گفت: برای پر کردن اوقات فراغت جوانان شهرستان جغتای نیازمند استخرشنا هستیم که امیدوارم استاندار در این مورد نیز توجه ویژه ای داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.