گرگان- مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: دولت برای جبران خسارت باغداران استان به دلیل کاهش شدید دما، مصوب کرد ۱۰۴ میلیارد تومان اختصاص یابد که تاکنون این مبلغ محقق نشده است.

وعده دولت برای جبران خسارت باغداران گلستانی محقق نشد

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: تاکنون هیچ پولی برای پرداخت خسارت سرمازدگی به باغداران استان گلستان پرداخت نشده است.

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی صادقی صبح دوشنبه در کارگاه آموزشی تغذیه و هرس باغات استان به خسارت باغ های مرکبات استان در آذرماه اشاره و اظهار کرد: کاهش شدید دما و بارش برف بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ های مرکبات برداشن نشده استان را دچار خسارت کرد.

وی با بیان اینکه این امر حدود ۱۲۰ میلیارد تومان به باغداران استان خسارت زد، افزود: در جلسه هیئت دولت تصویب شد که به باغداران استان ۱۰۴ میلیارد تومان اختصاص یابد که تاکنون این امر محقق نشده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: به دنبال پیگیری این مصوبه هستیم تا هرچه سریعتر مبلغ مصوب به استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه درختان مقاومی مانند نارنج و نارنگی برای باغات گلستان مناسب است، افزود: این درختان می توانند در برابر سرما و آفات مقاومت کنند و در وقوع حوادثی مانند بارش برف و کاهش شدید دما، خسارت کمتری ببینند.

صادقی به ضرورت اجرای طرح های زهکشی و بندهای خروج آب، آبیاری غرقابی در مواقع سرما و بارش شدید اشاره کرد و گفت: بیشتر باغات پرتقال استان که حدود ۶ هزار هکتار است در این سرما دچار آسیب شد و محصولات آن ها از بین رفت.

وی ادامه داد: از این ۶ هزار هکتار باغات، تنها ۵۰۰ یا ۶۰۰ هکتار بیمه بوده اند و همین امر مشکل دیگری به اقتصاد کشاورزی استان وارد می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.