یکی از مراجع تقلید با اشاره به سنگین بودن مسؤولیت نظارت بر صلاحیت کاندیداها و صیانت از آرای مردم گفت: جریانات سال ۸۸ تلخ‌کامی را برای مردم و مسؤولان به دنبال داشت و نباید بگذاریم دوباره تکرار شود.

 در انتخابات مسوولیت کسی که صلاحیت ندارد و از مرحله نظارت عبور کند با شورای نگهبان است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با  رئیس و سایر مسوولان ستاد انتخابات استان قم، اظهار کرد: ما هرچه در زندگی داریم به برکت قرآن است و با توجه به اینکه خداوند ما را آفریده دستورالعمل زندگی را هم باید خالق یکتا برایمان صادر کند.

وی با اشاره به هدف از مبعوث شدن پیامبران توسط خداوند گفت: با توجه به اینکه خدا ما را آفریده و خود او باید به ما راهکار مناسب برای زندگی بدهد، پیامبران را مبعوث کرد تا ما را به راه درست هدایت کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسوولان کشور ما همه اهل دین و عمل هستند، تصریح کرد: کسانی که مسؤولیتی در کشور عزیزمان ایران دارند برگزیدگان مردم هستند و وظایفی دارند که باید به شایستگی انجام دهند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم به جز قرار دادن وظایف الهی مانند نماز و زکات وظایف دیگری را بر عهده بندگان گذاشته است، عنوان کرد: پروردگار عالم در قرآن می‌فرماید هر نوع عملی از سوی انسان سر بزند خوب یا بد به همان نسبت نتیجه خواهد گرفت.

وی، خدا را آگاه به تمام مسائل  دانست و بیان کرد: کسانی که متصدی انتخابات هستند باید بدانند مسؤولیت سنگینی دارند و خداوند بر اعمالشان ناظر و آگاه است.

این مرجع تقلید با تأکید بر ضرورت مراقبت از آرای مردم و نظارت موشکافانه بر سلامت انتخابات گفت: انسان حالت نفسانی دارد که علاقمند است به نفع خودش کار انجام دهد و در این راستا لازم است مسوولان دقت کنند زیرا ممکن است کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند دوست داشته باشند به نفع خود در سلامت انتخابات دست‌کاری کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به دیدار یکی از اعضای شورای نگهبان برای دریافت نظر علما و مراجع در ارتباط با عملکرد شورای نگهبان گفت: از نظر ما این شورا مسؤولیت سنگینی دارد و اگر در انتخابات ریاست جمهوری و یا مجلس شورای اسلامی کسی که صلاحیت ندارد از مرحله نظارت عبور کند و وارد میدان شود هر آنچه رخ بدهد مسؤولیت آن با شورای نگهبان است.

وی با اشاره به حساس و سنگین بودن وظایف مسوولان بیان کرد: مسوولانی که در انتخابات دستی بر آتش دارند باید مراقب باشند واقعه‌ای رخ ندهد که تلخ کامی ملت را به همراه داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به ماجرای پس از انتخابات سال ۸۸ عنوان کرد: در این سال وقایع تلخی رخ داد و تهمت‌های فراوانی به مؤمنان زده شد و هنوز دود این آتش را شاهد هستیم بنابراین باید مراقب بود که افراد شایسته وارد میدان شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.