تهران- رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بابیان اینکه برکات و خدمات این بنیاد تاکنون شامل حال بیش از ۴ هزار روستا در مناطق محروم شده است بیان کرد: باید مردم را بسیج کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها مشکلات کشور را رفع کرده و شاهد بهبود شرایط شهرها باشیم.

برکات «بنیاد برکت» به ۴۰۰۰ روستا رسید

دکتر محمد مخبر در این رابطه به قدس آنلاین گفت: با تدابیر رهبری در سال‌های اخیر جهت‌گیری جدی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و امروز در ستاد هیچ کاری که از سه ضلع محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی خارج باشد، نداریم.

ایجاد ۳۶۰ هزار فرصت شغلی

وی با تأکید بر اینکه کل اعتبار و منابع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) در مناطق محروم هزینه می‌شود، تصریح کرد: ظرف چهار سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به مشاغل ایجادشده در سطح کشور گفت: این مشاغل در مناطق محروم بوده و به جامعه تحصیل‌کرده اختصاص داشته است.

وی استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموختگان کشور را در اشتغال‌زایی موردتوجه قرارداد و گفت: ۴ هزار روستا را در کشور هدف‌گذاری کردیم که از این تعداد، ۲ هزار موردشان را بی‌نیاز کرده‌ایم و در ۳۱ استان کشور مشغول خدمت هستیم.

احداث ۲۱ هزار واحد مسکونی

دکتر مخبر تصریح کرد: هر جا ورود کردیم نخستین محور فعالیتمان، اشتغال‌زایی بوده است؛ نزدیک به هزار مدرسه در کشور در حال ساخت داشتیم که حدود ۸۰۰ مورد را تحویل داده‌ایم.

وی بابیان اینکه نزدیک به ۵۰ هزار وام قرض‌الحسنه به مردم در کشور داده‌شده است، گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار نفر در کشور بیمه تکمیلی شده‌اند، ۱۱ بیمارستان نیمه‌کاره را در حال تکمیل داریم که چهار مورد اتمام یافته و ۲۱ هزار خانه در مناطق محروم کشور ساخته‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم در مناطق محروم هرجایی که روحانی و مبلّغ روستا خانه ندارد، خانه برای آن‌ها تأمین می‌کنیم.

حمایت از ۴۵ هزار بیمار سرطانی

وی با تأکید بر پرداخت هزینه درمان بیش از ۴۵ هزار بیمار سرطانی اظهار کرد: بااین‌وجود و اقدامات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف در کشور انجام‌گرفته است، محور کار ما اشتغال بوده که طی این سال‌ها بیش از ۳۰۰ کارخانه و بنگاه کوچک بر محور ظرفیت‌های بومی ایجاد کرده‌ایم.

بنیاد برکت طی چهار سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده استوی بابیان اینکه در سرمایه‌گذاری دو محدودیت سرمایه و مدیریت وجود دارد گفت: در ستاد ۶۰ شرکت مدیریت می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: همچنین در بنیاد برکت ۳۰۰ شرکت مدیریت می‌شود که ۲۵ نوع خدمت را ارائه می‌کنند که تمام این خدمات با ۴۰ نیرو انجام می‌شود و اتکای ما بر مردم است.

وی بابیان اینکه تأکیدداریم از ظرفیت‌های داخلی کشور به‌طور کامل استفاده شود، خاطرنشان کرد: کشور ما ازنظر امکانات بالقوه بسیار غنی است. امروز اعلام می‌شود حدود ۵ میلیون نفر بیکار داریم، چرا از دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر دسترسی کشور به دریا برای ریشه‌کن کردن بیکاری استفاده نمی‌کنیم؟

ظرفیت‌های پنهان

دکتر مخبر گفت: مردم را از کنار دریا با این ظرفیت عظیم به کویر بردیم، آن‌هم درحالی‌که مشکل آب‌داریم و نمی‌توانیم خدمات مطلوب  به مردم بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه بهترین شهرها در دنیا با کمترین مشکلات، در کنار دریا قرار دارند خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد زعفران دنیا برای ما است و ۷۵ درصد آن در دو استان تولید می‌شود و ۸ میلیارد دلار بازار زعفران دنیا است. اما با این ظرفیت عظیم، ما تنها ۴۰۰ میلیون دلار استفاده می‌کنیم.

وی گفت: ما سه استان بزرگ کشور را می‌توانیم با این زعفران اداره کنیم ولی به محوریت این محصول و بومی‌سازی اقدامات دقت نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما ظرفیت‌های فراوانی دارد تصریح کرد:  کشوری نیستیم که زیر بار بیکاری ۵ میلیون نفر گرفتار شود.

نهضت فقرزدایی

مخبر با تأکید بر اینکه نیازمند نهضت فقرزدایی و اشتغال‌زایی جدای از مباحث سیاسی هستیم بیان کرد: نهضتی نیاز داریم که مسئولان باتقوای سیاسی تنها خودشان را نبینند؛ در انقلاب و جنگ، خواص و سیاسیون خود را ندیدند و به مردم اتکا کردند و آن اتفاقات عظیم افتاد.

وی ادامه داد: آنجا دیدیم که تا مردم نیامده بودند، تانک‌ها در کشور جولان می‌دادند و زمانی که مردم آمدند با حداقل امکانات پیشرفت‌های بسیاری داشتیم.

وی گفت: امروز هم با ندیدن مردم و ظرفیت‌های داخلی، امکان حل مشکلات نیست؛ ما در کشور خلاقیت، امکانات و انگیزه داریم اما باید به مردم اتکا کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: امروز می‌شود کارهای بزرگی بدون توجه به محدودیت‌های بین‌المللی که وجود دارد انجام داد؛ امروز جوانانِ باانگیزه و فعالی در کشور داریم که باید از ظرفیت‌ آن‌ها استفاده شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اضافه کرد: هر جا مشکل بیکاری حل‌شده ما شاهد بودیم که بسیاری از مشکلات حل‌شده و مردم خودشان نیازهای خود را با همراهی هم حل می‌کنند.

مخبر بیان کرد: باید مردم را بسیج کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها مشکلات کشور را رفع کنیم و شاهد بهبود شرایط شهرها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.