رئیس اداره امور تسهیلات زائرین حرم مطهر رضوی از افزایش دو برابری توزیع غذای متبرک بارگاه منور امام رضا(ع) در ایام عید نوروز ۱۳۹۶ و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مبادی ورودی شهر مشهد خبر داد.

قدس آنلاین - حسین راست نژاد با بیان این مطلب افزود: حسب تأکیدها و رهنمودهای تولیت معزز آستان قدس رضوی و حمایت‌های معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین و در راستای تکریم زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، ایام نوروز ۹۶ هم همچون نوروز گذشته غذای متبرک حرم مطهر رضوی در مبادی ورودی شهر مقدس مشهد و در بین زائران بارگاه مقدس امام رضا(ع) توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام پایانی سال جاری و در آستانه عید سعید نوروز قرار دارد و با عنایت به سفر انبوه زائران مرقد مطهر امام هشتم(ع) به مشهد مقدس در این ایام، مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده امسال نیز دو ایستگاه استقبال از زائران در مبادی ورودی شهر مشهد (محورهای چناران به مشهد و نیشابور به مشهد) راه اندازی می‌شود که از ساعت پنج صبح لغایت ۲۳ به صورت یکسره فعال و دایر می‌باشد.

راست نژاد تصریح کرد: در این دو ایستگاه با حضور نیروهای افتخاری خدمت یاران (برادران) از حوزه مدیریت امور رفاه زائرین حرم مطهر رضوی در مدت زمان اشاره شده، نسبت به تکریم و استقبال از زائرین و پذیرایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام اقدام می‌شود.

رئیس این اداره خاطرنشان کرد: در این ایستگاه‌ها حسب دستور و رهنمودهای حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت معزز آستان قدس رضوی از ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا پایان تعطیلات نوروزی فعال بوده و در ساعات بیان شده و در حد ظرفیت تعیین شده پذیرایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام مطابق برنامه از زائران به عمل می‌آید.

وی تأکید کرد: براساس موافقت مسؤولان عالی رتبه آستان قدس رضوی و برنامه تنظیمی قرار است امسال در ایام مزبور روزانه حدود چهل هزار وعده صبحانه و برای وعده‌های ناهار و شام به ترتیب ۱۰ هزار و ۶ هزار پرس غذای گرم متبرک حرم مطهر رضوی در مجموع دو ایستگاه پذیرایی از زائران به عمل آید که این آمار و ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش دو برابری برخوردار می‌باشد.

راست نژاد یادآور شد: یکی از خصوصیات و ویژگی‌های این ایستگاه‌ها، پذیرایی متناوب و اصطلاحاً میان وعده با استفاده از محصولات متبرک نان قدس رضوی (به تعداد متفاوت) از زائران می‌باشد که در جهت رفاه حال و تکریم زائران می‌باشد.

رئیس این اداره اظهار کرد: همچنین در نظر است هدایای متبرک آستان قدس رضوی از قبیل: بسته‌های نمک و برنج، نبات، محصولات فرهنگی (ویژه کودکان و نوجوانان) و... در این ایستگاه‌ها بین زائران توزیع شود.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه این ایستگاه‌ها و توزیع غذای متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) در مبادی ورودی شهر مشهد و قبل از ورود زائران به این شهر مقدس صورت می‌گیرد، بنابراین از نظر روحی و روانی آثار و برکات ارزشمندی در نزد زائران داشته و آنان قبل از ورود به شهر مشهد خود را میهمان سفره و خوان بابرکت حضرت رضا(ع) احساس کرده که همین موضوع تأثیرات روحی و معنوی خاصی برای آنان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.