۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: 512759

رئیس‌جمهور آمریکا همواره در دوران رقابت‌های انتخاباتی از اهمیت رسیدگی به اقتصاد داخلی و احیای دوباره آمریکا سخن گفته بود. با این حال، به نظر می‌رسد که او به 3 موضوع مرتبط با گردشگری توجهی ندارد.

بزرگترین دشمن گردشگری آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از عصرایران - فرانسه در سال‌های گذشته همواره بیشترین گردشگران جهان را جذب کرده و ایالات متحده بیشترین درآمدهای گردشگری را به دست آورده است. با این وجود تضعیف گردشگری فرانسه به دنبال حملات تروریستی 2016 و ناامنی‌های ناشی از آن باعث شده تا آمریکا به تنهایی در قله گردشگری جهان قرار بگیرد. اما به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ توجهی به این موضوع نداشته و قصد دارد تا گردشگری کشور خود را فلج کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همواره در دوران رقابت‌های انتخاباتی از اهمیت رسیدگی به اقتصاد داخلی و احیای دوباره آمریکا سخن گفته بود. با این حال، به نظر می‌رسد که او به 3 موضوع توجهی ندارد. نخست آنکه 8 درصد از کل تولید ناخالص داخلی آمریکا به طور مستقیم یا غیرمستقیم وابسته به گردشگری است. دوم آنکه گردشگری و صنایع وابسته نزدیک به 5.9 درصد از مشاغل آمریکا را تامین می‌کنند. مورد آخری که مورد غفلت قرار گرفته آن است که گردشگری یکی از شکننده‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشورها است و به راحتی از سیاست‌های خارجی آسیب می‌بیند.

ترامپ از همان آغاز دوران ریاست‌جمهوری خود جنجال‌آفرین شد و فرمان محدودیت ورود شهروندان 7 کشور مسلمان را صادر کرد. هر چند این تلاش با مخالفت دادگاه‌های فدرال و ایالتی خنثی شد، شوک بزرگی به گردشگری و اقتصاد آمریکا بود. با این وجود، شواهد نشان می‌دهد که این وضعیت ادامه خواهد داشت و رئیس جمهور آمریکا تنها به دنبال آن است که با تجدیدنظر در فرمان مهاجرتی خود، افکار و نظرات خود را به هر صورت پیاده کند. او فقط قصد دارد که نام عراق را از فهرست مذکور خارج کند و آگاهی ندارد که هر گونه تلاش در محدود کردن سفرهای داخلی به زیان خود این کشور می‌شود.

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری (وابسته به سازمان ملل متحد) در این باره می‌گوید: «مردم به مکان‌هایی که احساس راحتی نکنند، سفر نخواهند کرد. گردشگران به مقاصدی سفر می‌کنند که از آنها استقبال شده و مورد احترام قرار بگیرند.»

طالب ریفاعی توضیح می‌دهد که «اهمیتی ندارد چه کشورهایی در فهرست سیاه ایالات متحده قرار بگیرند. داشتن اینگونه نگرش‌های منفی درباره شهروندان کشورهای دیگر می‌تواند تمام آنها را از سفر به کشور شما بازدارد.»

با وجود چنین هشدارهای روشنی، هنوز هم رئیس‌جمهور آمریکا به فکر پیشگیری از فاجعه پیش رو برای اقتصاد کشورش نیست. او در حالی که وعده مبارزه با بیکاری و افزایش درآمدهای داخلی را داده است، 5.5 میلیون شغل و بیش از 4.1 تریلیون دلار درآمد داخلی ایالات متحده را به خطر انداخته است. در این حالت نه تنها گردشگری آمریکا، بلکه کل اقتصاد آنها باید نگران شکل‌گیری یک رکود باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.