معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی از عدم صدور روادید از سوی دولت سودان برای حضور هیئت ایرانی در اجلاسICAPP خبر داد.

سودان برای هیئت اعزامی ایران روادید صادر نکرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی صولی معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عدم شرکت رئیس و اعضای هیئت رئیسه آی کپ (ICAPP) در اجلاس سه جانبه خارطوم در حمایت از حزب موتلفه اسلامی، اظهار داشت: بر اساس توافق‌های قبلی مقرر شده بود تا اجلاس سه جانبه میان هیئت رئیسه اتحادیه‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای احزاب آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در فوریه سال 2017 در خارطوم سودان برگزار شود که بر این اساس دبیرخانه و هیئت رئیسه کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی از حزب موتلفه اسلامی برای حضور در این اجلاس به صورت رسمی دعوت به عمل آوردند.
وی با اشاره به تعلل دولت سودان در صدور روادید برای هیئت سیاسی حزب موتلفه اسلامی، تصریح کرد: این حزب طی مکاتبه با دبیرخانه آی‌کپ، اعلام کرد که به دلیل عدم رعایت آداب و شئون دیپلماتیک و رفتار مغایر میزبانی مناسب نشست‌های بین المللی توسط دولت سودان، حزب موتلفه اسلامی در نشست مزبور مشارکت نخواهد کرد.
معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: در پی این اقدام رئیس، دبیرکل و دیگر اعضای هیئت رئیسه آی‌کپ نیز اعلام کردند که در حمایت از حزب موتلفه اسلامی، در این اجلاس مشارکت نخواهند کرد.
صولی خاطرنشان کرد: آقای ژوزف ونیشیا بنیانگذار آی‌کپ و رئیس سابق مجلس فیلیپین با ارسال نامه‌ای که یک نسخه از آن به سفارت جمهوری اسلامی ایران در مانیل ارسال شده، تاکید کرده است، «ما به عنوان نمایندگان بیش از 300 حزب مؤثر حاکم یا مستقل سیاسی آسیایی در اعتراض به عدم صدور روادید برای هیئت اعزامی از حزب موتلفه اسلامی در این اجلاس شرکت نکرده و به زودی این اجلاس را در تاریخ دیگری و در کشور دیگر برگزار خواهیم کرد».
وی گفت: در بخش دیگری از این نامه آمده است، ”من این نامه را به منظور حمایت از دکتر حسن غفوری فرد به عنوان نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران در ICAPP و یکی از بنیانگذاران کمیته دائمی آن، می نویسم».
حزب موتلفه اسلامی عضو کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی (ICAPP) است و حسن غفوری فرد، عضو شورای مرکزی این حزب،  نمایندگی حزب موتلفه اسلامی را در نشست‌های کمیته دائمی بر عهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.