۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: 512819

افغانستان برای بازسازی مراکز اقتصادی و علمی این کشور که در طول بیش از سه دهه جنگ، درگیری های مسلحانه وعملیات تروریستی آسیب دیده است، همکاری روسیه را خواستار شد.

افغانستان خواستار کمک روسیه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  میزان، سفارت افغانستان در مسکو اعلام کرد: کابل بطور رسمی از مسکو درخواست کرده تا بازسازی 124 مرکز اقتصادی را با هدف حمایت از اقتصاد ملی افغانستان انجام دهد.

روزنامه روسی ایزوستیا به نقل از اعلام این سفارت نوشت: دولت روسیه وعده حمایت از اقتصاد افغانستان را داده است.

بنا به این گزارش، بسیاری از این مراکز با همکاری شوروی ساخته شده و به همین دلیل با کمک روسیه می توان بازسازی کرد که دانشگاه پلی تکنیک کابل و تونل سالنگ از آن جمله است.

سفارت افغانستان افزوده است: موضوع بازسازی مراکز اقتصادی بین مقام های دو کشور مورد مذاکره قرار گرفته و اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان حمایت خود را از افزایش جذب همکاری اقتصادی روسیه اعلام کرده است.

پیش از این نیز عبدالقیوم کوچای سفیر افغانستان با یوری سنتیورین معاون وزیر انرژی روسیه دیدار و در باره توسعه همکاری های دوجانبه در حوزه های مرتبط مذاکره کردند.

معاون وزیر انرژی روسیه در این دیدار به آمادگی حدود 30 شرکت روسی برای سرمایه گذاری در طرح های افغانستان اشاره کرد.

 اقتصاد افغانستان بر اثر جنگ داخلی در این کشور به ویژه در دوره اشغال نیروهای آمریکایی و متحدانش از سال 2001 در وضعیت نابسامان قرار دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.