ساری- مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خواستار همراهی زنان و مادران با کتاب شد.

همراهی زنان و مادران با کتاب از ضروریات جامعه ماست

به گزارش قدس آنلاین، آرزو ولی پور با اشاره به اینکه آگاهی و بصیرت مستلزم مطالعه مفید و همیشگی است، کتابخوانی را کلید دانایی و آغاز سعادت دانست و گفت: امروز همراهی زنان و مادران با کتاب از ضروریات جامعه ماست که داعیه دار فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است.

وی اظهار امیدواری کرد: کتاب و کتابخوانی و مطالعه کتاب های مفید به رفتار ثابت خانوادگی همه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه نقش مهمی که زنان و مادران در طول سال های پس از انقلاب اسلامی ایفا کردند را می توان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی به وضوح مشاهده کرد، اضافه کرد: البته قله افتخارات مادران این مرز و بوم در حماسه های دفاع مقدس، در صحنه های وداع همسران و مادرانی که جوانمردان غیور خود را به میدان برگشت ناپذیر نبرد می فرستادند، متجلی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ادامه داد: آثار و برکات تربیت زن در نهاد بی نظیر خانواده آنچنان موثر و نافذ است که در تعالی شخصی و انسانی هر یک از انسان ها و در پیشرفت و اعتلای جوامع بشری و ملت ها، نقش بی بدیل و ریشه ای دارد.

ولی پور با اشاره به اینکه حتما نمی توان زهرا (س) بود اما می شود از علم بهره برد، از میوه ی دانش خورد، از سلامت ایمان استفاده کرد و از محراب عبادت رفع تشنگی کرد، افزود: می شود در زن بودن و مادر بودن، در شیوه همسرداری و فرزندپروری و در اثربخشی های مهم اجتماعی در عین حجاب و حیا و بزرگی، از الگوی فاطمی تبعیت نمود.

وی رسالت زن و مادر مسلمان امروز را انتخاب الگوی صحیح زندگی، حفظ استحکام بنیان خانواده و پرورش نسلی دانست که آرمان مهدویت را دنبال کند و پاکی و نجابت را فریاد بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.