قم- آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید در دیدار با مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با ابراز رضایت و خوشحالی از فعالیت های این بنیاد گفت: کار برای امام رضا(ع) ارزشمند است و خود من، برای ترویج فرهنگ‌رضوی هر کاری بتوانم انجام می‌دهم.

کار برای امام رضا(ع) ارزشی وصف‌ناشدنی دارد/ برای ترویج فرهنگ‌ رضوی هر کاری بتوانم انجام می‌دهم

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین الملی امام رضا(ع) اظهار داشت: کار برای امام رضا(ع) ارزشی وصف ناپذیر دارد و این توفیق بزرگی است که در راستای ترویج فرهنگ امام رضا(ع) قدم برداریم.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، افزود: بسیار جای خوشحالی است که فعالیت های شما برای ترویج فرهنگ رضوی صورت می گیرد.

وی تأکید کرد: به دست اندرکاران بنیاد علوم وحیانی اسراء نیز سفارش خواهم کرد که با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) همکاری کرده تا شاهد بیش از پیش فعالیت هایی با رنگ و بوی رضوی باشیم.

پیش از سخنان این مرجع تقلید، اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، گزارشی از فعالیت های این نهاد ارائه کرد و از آیت الله العظمی جوادی آملی خواست تا بنیاد علوم وحیانی اسراء که تحت اشراف این مرجع تقلید فعالیت می کند، با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) همکاری کرده و این همکاری استمرار داشته باشد.

هم چنین مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) از کارگاه علمی تدوین دانشنامه جامع امام رضا(ع) در قم بازدید کرد .

دانشنامه امام رضا(ع) به همت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و پژوهشگاه فرهنگ، ‌ هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین می‌شود که قرار است در ۱۰ جلد چاپ شود.

دانشنامه امام رضا(ع) به صورت الفبایی در مجموع ۲۵۰۰ مدخل یا عنوان دارد که در سه بخش «اعلام و شخصیت‌ها»، «آثار و کتاب‌ها» و «مفاهیم» مرتب شده است.

نخستین جلد این دانشنامه با ۲۵۰ مدخل چاپ شده است.

دانشنامه امام رضا(ع) به معرفی اصحاب امام رضا(ع) و شخصیت‌هایی که از ایشان روایت نقل کردند می‌پردازد. این دانشنامه، مجموعه کتب و آثار مختلفی که طی قرن‌ها توسط نویسندگان درباره امام رضا(ع) نوشته‌ شده است و همچنین نسخه‌های خطی که دستیابی به آن‌ها دشوار است را ساماندهی و معرفی می‌کند.

اولین دانشنامه موضوعی امام رضا (ع) با نام «عیون اخبار الرضا(ع)» توسط شیخ صدوق در قرن چهارم هجری قمری تألیف شد و پس از وی دانشمندان دیگری در موضوعات مختلف درباره امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، کتاب‌هایی را تألیف کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.