اصفهان- مرکز پایش کیفی هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم را امروز سه شنبه ناسالم اعلام کرد.

هوای اصفهان در وضعیت ناسالم است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز پایش کیفی هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در ۲۴ ساعت گذشته، میانگین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد اصفهان ۱۵۵، بلوار دانشگاه ۱۴۹، خیابان رودکی۱۴۰، میدان امام حسین (ع) ۱۳۵، چهارباغ خواجو ۱۲۰، بزرگراه خرازی ۱۲۸ ثبت شده است.

براساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان ۱۳۸ است و به این ترتیب هوای اصفهان از نظر کیفی وضعیت ناسالم را تجربه می‌کند.

در میان توابع و شهرستان‌های استان اصفهان خمینی‌شهر با میانگین ۱۲۴ و شاهین شهر ۱۱۸ با میانگین به شمار می‌روند.

به گزارش تسنیم شاخص کیفی هوا (A.Q.I) یا شاخص آلودگی هوا (P.S.I) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

براساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.