کره شمالی هشدار داد که اگر ناو هواپیمابر آمریکا اقدام به نقض حاکمیت ملی این کشور کند، پیونگ یانگ دست به انجام حملات بیرحمانه می زند.

هشدار پیونگ یانگ به آمریکا درباره نقض حاکمیت کره شمالی

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، پیوستن ناو هواپیمابر آمریکا به نیروهای کره جنوبی برای برگزاری رزمایش موجب  خشم کره شمالی شده بطوریکه پیونگ یانگ امروز سه شنبه هشدار داد که اگر این ناو آمریکایی اقدام به نقض حاکمیت و یا کرامت کره شمالی کند با حملات بیرحمانه مواجه می شود.

کره شمالی همچنین اعلام کرده که اعزام این ناو هواپیمابر بخشی از نقش بی شرمانه برای حمله به این کشور است.

این وضعیت در حالی است که در روزهای گذشته نیز بخشی از سامانه موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی مستقر شده و روز گذشته نیز اعلام شد که آمریکا بعد از استقرار سامانه‌های موشکی تاد در کره جنوبی، استقرار پهپادهای تهاجمی را در این کشور آسیایی آغاز کرده است.

یگان نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی دیروز دوشنبه اعلام کرد: ارتش آمریکا بعد از هماهنگی با نیروهای مسلح کره جنوبی، فرایند استقرار دائم پهپادهای مدل عقاب خاکستری را در فرودگاه نظامی گانسان آغاز کرده است.

کریستوفر بوش، سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی، خاطر نشان کرد استقرار این پهپادها بخشی از یک برنامه گسترده برای تقویت تمامی یگان های ارتش آمریکاست.

بوش ادامه داد با استقرار این پهپادها قابلیت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی نیروهای آمریکایی و شرکای کره‌ای به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.