یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که رئیس‌جمهوری جدید آمریکا اختیارات محرمانه‌ای به سیا داده تا بتواند مستقیما علیه مظنونین تروریستی حملاتی را انجام دهد.

اختیارات محرمانه‌ سیا در دوره ترامپ برای انجام حملات مستقیم علیه مظنونین تروریستی

 به گزارش «قدس آنلاین»،   «دونالد ترامپ» ‌ رئیس‌جمهوری آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) اختیارات محرمانه جدیدی داده تا حملاتی را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مظنونین به مشارکت در اقدامات تروریستی انجام دهد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» با اعلام این خبر به نقل از برخی مقامات آمریکایی نوشت، این اقدام دولت ترامپ در حقیقت تغییر سیاست دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در محدود کردن نقش شبه نظامی این سازمان اطلاعاتی است.

بنا بر این گزارش، در دوره اوباما سیا از هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر منابع اطلاعاتی برای مشخص کردن محل اختفای مظنونین تروریستی استفاده می‌کرد و سپس ارتش آمریکا حملات واقعی را انجام می‌داد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نخستین بار از این اختیارات جدید خود در اواخر ماه فوریه در انجام حملات هوایی علیه محل اختفای یکی از سرکرده‌های القاعده در سوریه موسوم به «الخیر المصری» استفاده کرده است.

این گزارش تأکید کرد، حمله علیه این فرد قبلا گزارش شده بود اما اینکه سیا پشت این حمله بوده و آن را انجام داده است، اعلام نشده بود.

سخنگویان پنتاگون و سیا از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده‌اند و تا کنون پاسخی به درخواست‌ها برای شفاف‌سازی درباره این موضوع نداده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.