بجنورد- مدیرآموزش وپرورش شهرستان بجنورد گفت: ۶۴ مدرسه با ۵۸۰ کلاس درس در شهرستان بجنورد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

۶۴ مدرسه در بجنورد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود اسدی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهارداشت: از این تعداد ۳۰ مدرسه در گروه الف و ۳۱ مدرسه در گروه ب و ۳ مدرسه در شهرحصارگرمخان و روستای بدرانلو ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه ج از مدارس حذف شده است، افزود: در سال جاری ۹۱۴ قلم کالا به مدارس شهرستان بجنورد افزوده شده که شامل ۱۵۰دستگاه یخچال ، ۱۰۰ دستگاه تلویزیون، ۲۶۴ تخته فرش و ۴۰۰ تخته پتواست.

اسدی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اسکان فرهنگیان در بجنورد است، خاطرنشان کرد: نوروزو تابستان سال جاری ۱۴ هزار و ۳۴۸ خانوار با جمعیت ۳۷ هزار و ۷۲۷ نفردر مدارس شهرستان اسکان داده شدند.

وی دررابطه با تعرفه ستاد اسکان فرهنگیان نیزگفت: در مدارس گروه الف برای فرهنگیان ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، برای غیرفرهنگیان ۴۲ هزار تومان و مشاغل آزاد ۶۶ هزارتومان و در مدارس گروه ب برای فرهنگیان ۱۸ هزار تومان ، غیرفرهنگیان ۳۵ هزارتومان و مشاغل آزاد ۵۱ هزار تومان پیش بینی شده است.

مدیرآموزش و پرورش بجنورد درادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مدارس بجنورد غیراستاندارد است، تصریح کرد: از ۳۲۰ فضای آموزشی در بجنورد ۷۱ مدرسه نیاز به بازسازی و ۹۰ مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارد.

اسدی با اشاره به اینکه ۴ پروژه آموزشی در سال جاری به فضاهای آموزشی این شهرستان افزوده شده است،اظهارداشت: در حال حاضر ۷ پروژه از محل اعتبارات خیرین و ۳ پروژه از محل اعتبارات استانی وملی و ۳ پروژه دیگر از محل اعتبارات دولتی در حال تکمیل است.

وی از کسب ۶۴۵ رتبه علمی و فرهنگی توسط دانش آموزان در شهرستان بجنورد خبرداد و افزود: از این تعداد ۱۳۰ رتبه کشوری، ۵۱۳ رتبه استانی و ۲ رتبه جهانی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.