ساری- بنیانگذار بنیاد خیریه دست های مهربان از ساخت نخستین بیمارستان تخصصی بیماران مبتلا به بیمارن ای - بی یا پروانه ای در ساری خبر داد.

نخستین بیمارستان تخصصی بیماران «ای – بی» در ساری ساخته می شود

دکتر شهرام فرجی در گفت ‌وگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه ۷۰۰ بیمار مبتلا به بیماری نادر «ای – بی» تا کنون در کشور شناسایی شدند، گفت: بنیاد خیریه دست های مهربان به عنوان اولین مرکز کاملا تخصصی در کشور می خواهد به این بیماری بپردازد.

فرجی اضافه کرد: بزودی عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی ۱۵۰ تختخوابی مخصوص این بیماران برای اولین بار در کشور در ساری آغاز خواهد شد.

همچنین مدیر بنیاد خیریه دست های مهربان شعبه ساری نیز با اشاره به اینکه سی و دومین جشنواره گالری نقاشی دست های مهربان کشور برای اولین بار در ساری و به نفع کودکان مبتلا به بیماری نادر «ای – بی» برگزار شد، گفت: در استان مازندران ۱۸ بیمار ای بی زندگی می کنند و این بنیاد با برپایی گالری نقاشی در آستانه نوروز، مردم را با اینگونه بیماران آشنا کرد.

سید هادی حسینی هدف از برگزاری این نمایشگاه را استفاده از ظرفیت مردم و نیکوکاران برای کاهش آلام این بیماران و خانواده هایشان عنوان و افزود: این بنیاد به عنوان یک ان جی او برای اولین بار در کشور خدمات دندانپزشکی بیماران ای - بی را در ساری راه اندازی کرد.

گفتنی است: ۱۶۰۰ نقاشی بیماران «ای- بی» در کنار بچه های بی سرپرست، به مدت دو روز در ساری به معرض نمایش عموم گذاشته شد و اغلب نقاشی این بچه ها از سوی خیرین و نیکوکاران برای کمک به این بیماران خریداری گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.