سخنگوی دولت گفت: وقتی می‌گوییم رشد اقتصادی این عدد است می‌توانید سوال کنید این عدد محصول کدام اقدام است و ما هم باید عدد و رقم بگوییم، همینطوری کلی و کیلویی حرف زدن که به نظر نمی‌رسد چنین عددی باشد، این حرفا جواب علمی و کارشناسی نیست.

از پاییز ٩٢ تا کنون بیش از ۲ میلیون نفر به جمعیت جویای کار افزوده شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در آخرین نشست خبری خود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون به ٢٤ هزار و ١٣٣ واحد تولیدی کوچک و متوسط اعتباری حدود ١٦ هزار و ٧٤٧ میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش تسهیلات داده شده است.

وی افزود: همچنین بر اساس آخرین گزارش تا ٢١ اسفندماه اعتباری حدود ٢٣ هزار ٦٧٥ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی پرداخت شده و از ٢١ اسفندماه تاکنون ٨ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان به طرح های نیمه تمامی که تا پایان این دولت به پایان خواهند رسید، تخصیص و پرداخت شده است.

نوبخت ادامه داد: از پاییز ٩٢ تا ٩٥ تعداد ٢ میلیون و ٢٣٢ هزار و ٣٤٦ نفر به جمعیت جویای کار افزوده شدند که از این تعداد نیز تعداد ١ میلیون و ٥٠٥ هزار و ٨١٣ به تعداد شاغلین کشور افزوده شدند و تعداد ٧٢٦ هزار و ٥٣٣ هزار نفر هم نتواستند کار مورد نظرشان را پیدا کنند. از سال ٩٦ اعتباری حدود ٣ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان برای رفع نابرابری حقوق بازنشستگان پرداخت و هزینه خواهد شد.

سخنگوی دولت در واکنش به انتقادات صورت گرفته نسبت به دولت، گفت: هیچ اشکالی نیست و منتقدان دولت در هر موضوعی می‌توانند چالش کنند منتها وقتی آمار رسمی قانونا اعلام می‌شود همین جوری کلی گفتن که این نیست، چیزی جز القای شبهه چیز دیگری را حل نمی کند.

وی افزود: اکنون وقتی می‌گوییم رشد اقتصادی این عدد است می‌توانید سوال کنید این عدد محصول کدام اقدام است و ما هم باید آمار و عدد و رقم بگوییم، همینطوری کلی و کیلویی حرف زدن که به نظر نمی‌رسد چنین عددی باشد، این حرفا جواب علمی و کارشناسی نیست آن هم نسبت به آمارهای رسمی دولت.

نوبخت درخصوص برخی خبرها مبنی بر ارسال نامه روحانی به امیر کویت گفت: از نامه روحانی به امیر کویت خبری ندارم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی با توجه به نزدیکی ایام انتخابات می‌گویند می‌توان یارانه نقدی را ٢ تا ٣ برابر پرداخت کرد، آیا امکان تحقق این موضوع وجود دارد یا خیر؟ گفت: حتما خلاف می‌گویند، این حرف‌ها القای شبهه و تشویش اذهان عمومی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.